tråkig skoldag!

jag började som sagt klockan elva idag, och första lektionen var samhällskunskap. dööööö tråkigt! jag kan vara ärlig och säga att jag lyssnar inte på lektionerna, jag antecknar det läraren skriver på tavlan, men vet inte vad det handlar om. och det är helt enkelt för att samhällskunskap intresserar inte mig, hade det gjort det finns det flera andra utbildningar jag hade kunnat gå istället för frisör!

efter första lektionen var det dags för lunch, korvstroganoff med ris. "åååh vad gott!" tänker säkert de flesta av er, men det är det inte kan jag lova er, inte på min skola! det smakar som något man plockat upp från papperskorgen, skit tradigt tycker jag. för det slutar med att vi elever inte äter oss mätta på skolmaten och istället går till ett fik eller till exempel burger king för att äta, och av sånt blir man ju tjock...

projekt och företagande var lektionen som var nästa enligt schemat. vi hade en ny lärare, för att vår förra var tvungen att sluta pga ett annat jobberbjudande som han inte kunde tacka nej till. så istället för en tråkig man som pratade i samma tonläge hela tiden, har vi istället fått en kvinna som är så dryg att man lika bra hade kunnat sova på lektionen och fått lika mycket gjort ändå! tycker min skola blir mer och mer katastrofal när det gäller lärare och utbildningar...

till sist hade vi i alla fall IV-val. där vi skulle redovisa om varandras kroppsformer. jag och maritza jobbade i samma grupp, men hade inte gjort klart uppgiften eftersom vi inte var på lektionen när vi fick första tillfället att jobba med det. så vi skulle få en vecka till på oss. så efter redovisningarna var där fortfarande tid kvar på lektionen, så vi gick till datasalen och började skriva då. jag hann nästan klart, så det är skönt! vid halv 4 tiden gick vi, även om vi slutar halv 5. men vi hade inte mer att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0