skyltsöndag och första advent

vi vaknade kring 10-halv 11, då hade mina föräldrar dukat fram en mysig frukost med varm choklad och varma bullar osv. marcus fick en liten present av dem för att han hade klarat körkortet också. efter vi ätit klart gick vi och gjorde oss i ordning för vi skulle åka ut på en liten "shoppingrunda". mina stövlar hade gått i sönder, sulan hade släppt på båda skorna, så det läkte in en massa när jag gick i snö. så vi skulle byta dem och försöka hitta en vinterjacka till mig. vi åkte till burlöv center, och började med att fixa problemet med mina skor. vi trodde att de skulle bli svårare än vad det var eftersom vi inte hade kvitto kvar. men vi fick ett tillgodokvitto så jag kunde välja vilket skir som helst för samma pris, eller såklart lägga till mellanskillnaden. jag hade redan tittat på ett skor som var både varmfodrade och hade en bra sula som man kunde gå i snö med utan att halka. men tyvärr hade de inte min storlek där. så vi körde till trianglen där hon i butiken hade sagt att de skulle finnas, när vi kom dit såg vi inte ens skorna någonstans. så jag och marcus gick till butiken på gågatan istället medan mamma tog bilen för annars skulle vi inte hinna, eftersom jag skulle jobba efteråt. där hittade jag skorna och de hade bara kvar dem i min storlek, ett par! snacka om tur! så jag tog köpte dem med tillgodokvittot och sedan körde vi marcus till bussen och därefter åkte jag till jobb.

det var en hel del att göra idag faktiskt, många som hade fått lön osv. men jag känner att jag verkligen har fått kläm på jobbet nu och gör det mesta rätt nu. så de e jätte skönt faktiskt. min kompis malin har även fått jobb där, så de e extra roligt! tyvärr kommer vi nog inte jobba samma dagar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0