praktik på salong josefina

igår var de ju fredag, vilket betyder praktik som vanligt, 10-18. när jag kom dit såg jag på datan att jag inte hade kund förrän efter lunch, alltså klockan två. trist tyckte jag för tiden går mycket snabbare när man har något att göra ju. men jag fördrev tiden med att fixa lite med produkter osv, och medan jag höll på med det kom de in en kund som ville ha tid. hon gick med på elev-klippning så jag tog det direkt. klippningen blev bra och hon blev jätte nöjd. därefter hade jag lunch i en timme, köpte lite mat inne på andra sidan på mobilia. de hade julpyntat sååå fint! men när man kommer in i delen där salongen ligger så hade dem inte pyntat någonting alls, eftersom de håller på att bygga om allting så är det bara josefina som ligger kvar i den byggnaden. men det känns ju lite trist faktiskt..

jag käkade min lunch och snackade med några av frisörerna som hade lunch samtidigt. klockan 2 kom min kund, en kvinna med långt hår. klippte henne på cirka 45 minuter, och även hon blev nöjd. nästa kund skulle inte komma förrän halv 5 så jag blev rastlös igen. men jag passade på att vika lite handdukar osv. sista klippningen var en man, han hade axellångt hår när han kom, och ville ha kort i nacken och lite längre upp på hjässan. det tog lite längre än de andra klippningarna, men efter 1½ timme var han färdig och nöjd med resultatet.

det är skönt att kunderna är så förstående när det är elevklippning och förstår att det tar lite längre tid och så..

efter praktiken tog jag bussen till trelleborg, malin satt också på bussen så vi hade en lång pratstund hela vägen till trellehulla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0