massa mys med maritza

som sagt kom maritza till mig idag. direkt när hon kom hit gick vi till nöjes och hyrde film. blev två riktiga bölfilmer "remember me" och "the blind side" när vi kom tillbaka hem igen, tittade vi lite på lyxfällan som handlade om en frisör som hade problem med ekonomin. perfekt för oss att titta på, så man har lite koll på läget. vi kommer om lite mer än ett halvår kastas ut i vuxenlivet och behöva sätta igång att arbeta ju.

när lyxfällan var slut satte vi igång med att laga mat, pasta med baconsås. så himla gott! efter maten satte vi igång första filmen, remember me fick det bli. vi blev verkligen extremt mätta av maten, vi hade egentligen tänkt äta lite godis och sånt till filmerna med fick vänta med det och smälta maten först. jag har aldrig riktigt vetat vad den handlar om, så därför hade jag inga förväntningar om den heller. men jag tyckte den var helt okej.

andra filmen däremot, the blind side. är verkligen en film jag rekomenderar för personer som älskar känslosamma, verklighetsbaserade filmer! den handlade om en mörkhyad, välbyggd kille i tonåren. som inte har någonstans att bo, han går runt ute mitt i vintern i samma t-shirt varje dag. men en dag ser en kvinna honom, hon har barn som går på samma skola som han och har hört talas om honom. hon tar in honom i sitt hus, och låter han sova där. och det fortsätter så, de köper nya kläder till honom, hjälper honom att ta körkort, fixar till hans betyg osv osv. jag rekomenderar den starkt!

efter filmen såg vi på paradise hotel, lika galet som alltid. älskar det programmet! därefter var det dags för maritza att åka hem igen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0