Dag 6 – Min dag

jag vaknade imorse när klockan ringde halv 8, gick upp och sminkade mig och gjorde mig i ordning till skolan. väntade även på ett samtal från marcus som skulle ha uppkörning klockan åtta, när den var kvart i 9 och jag väntade på bussen ringde han. först lurade han mig att han hade kuggat men sen sa han "aaahhh bara skoja, jag klarade det!!!" och då blev jag så glad för hans skull att jag börja gråta, känslig som jag är!

när jag kom in till malmö hoppade jag av på konserthuset och mötte de andra tjejerna där, sedan gick vi till synagogan där vi skulle träffa vår lärare i religion för att ha ett litet studiebesök där. förvånansvärt så var det faktiskt riktigt intressant, trodde absolut inte att den religionen var så krävande. speciellt inte med mat osv, dem får inte ens äta på mc donalds eller vanlig restaurang! vi var där i en timme och efteråt gick vi till skolan, och direkt när vi kom dit hade vi prov i samhällskunskap. jag hoppas att det gick bra, pluggade skit mycket igår men ändå kändes det inte som jag kunde så mycket. hatar när lärare ljuger om att man klarar provet ifall man kan instuderingsfrågorna, också när man får provet framför sig inser man att det inte stämmer..

vi hade sedan lunch, äcklig mat som vanligt. så fick fortsätta vara vrålhungrig. därefter hade vi svenska, och slutade tio över ett.

efter skolan åkte jag maritza och sophia till frisörgross för jag skulle köpa lite schampo och sophia skulle köpa en hel del! sedan fick jag skynda mig hem eftersom en tjej skulle komma hit så jag kunde färga håret på henne. men när jag varit hemma en stund och väntat på henne ganska länge, får jag ett sms om att hon inte kan komma. och då sprack mitt humör som varit på topp hela dagen. köpt färg för 200 kronor till henne, också dyker hon inte upp.. och det är inte så lätt att ta det en annan dag heller för vi har så himla mycket att göra i skolan nu.

nu tänkte jag i alla fall gå och lägga mig i sängen och värma mig med mitt täcke. fryser som bara den, måste även ut och kolla på vinterjacka någon dag. fryser ihjäl ute redan nu, tänk då hur det blir när den riktiga vintern kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0