Dag 3 – Mina föräldrar

mina föräldrar heter lotta och bjarne. mamma är svensk, 46 år jobbar på studiefrämjandet där man kan gå olika kurser i alla tänkbara saker. hennes jobb där är att ta emot anmälningar osv i danskurser. pappa är dansk, 51 år och jobbar på orex, han kör lastbil och levererar pizzavaror.

mina föräldrar är väldigt viktiga för mig, de hjälper mig med allting. behöver jag någon att prata med vet jag att de lyssnar, har jag problem med något vet jag att de hjälper mig att lösa det. jag är verkligen glad för att just de två är mina föräldrar, jag skulle aldrig kunna tänka tanken att kunna byta ut dem mot någon annan.

jag tror man kan säga att jag står min mamma närmre än pappa, henne kan jag prata med i timmar om precis allting och hon lyssnar fullhjärtat och ger mig tips och råd. pappa och jag har våra stunder då vi bara är irriterade på varandra, men vi har även våra stunder då vi kommer väldigt bra överens. jag har ju en bror också, och oftast är det så att mamma och han står på en sida, och pappa och jag på andra sidan när det gäller diskussioner osv. mamma säger ofta "du är precis som din pappa" och jag tror faktiskt att det stämmer, vi har precis samma humör och beteende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0