Dag 13 – Den här veckan

Nästa rubrik i denna grejen jag håller på med är "den här veckan" vilket jag tycker passar bra just nu. för jag tänkte precis berätta snabbt vad som hänt de senaste dagarna. även om det bara har gått två dagar av denna veckan har det hänt väääldigt mycket!

vi börjar med igår, jag började klockan elva i skolan med samhällskunskap som första lektion. börjar bli lite tröttsamt med att bara ha genomgång varje lektion nu.. därefter hade vi lunch, äckelsoppa till mat. så jag sophia, malin och emelie gick till hemköp på värnhem och köpte lite mat, potatissallad och kycklingbröst. kanon gott faktiskt! sedan hade vi en ganska lång rast eftersom nästa lektion var inställd. så jag och sophia gick bort och bokade tid till mig för att fixa mina naglar, imorgon (tisdag) klockan 11.00 fick jag tid. vi gick tillbaka till skolan, och nu var det dags för att lyssna på redovisningar i tre timmar. alla frisörtreor skulle genrepsredovisa sina projektarbeten. det gick helt okej för mig och min grupp, problemet var bara att sophia har ingen röst och kerstin ligger hemma och är sjuk. så jag och maritza fick redovisa själva. sophia gjorde lite nytta i alla fall genom att sköta powerpointen. vi fick lite tips och kommentarer av lärarna efteråt, mest för att det skulle bli ännu bättre när vi skulle göra den stora redovisningen för tvåorna.

vi var klara med alla redovisningar klockan 5, och då skulle vi fördriva två timmar eftersom vi skulle på möte sen igen på skolan. jag maritza och sophia stack till subway på hansa och käkade lite, sen gick vi till stadium och jag hittade äntligen en vinterjacka! efter detta hade de två timmarna gått, och de var för att bussen dit tog vääldigt lång tid, kaos med all trafik och snö.. jag mötte mamma utanför skolan klockan 7, och vi kämpade oss upp för alla trappor till femte våningen. mötet handlade om de ändrade reglerna om gesäll, och höll på i mer än 2 timmar.. det blev hetsiga diskussioner osv. men det jag blev mest irriterad över är att rektorn och skolan inte kan stå för sina fel, utan sitter och hånler personerna som ger dem kritik!

hela natten var ett helvete för mig, eftersom jag mådde dåligt under dagen igår. men under natten fick jag även feber och kallsvettades. inte alls roligt.. men jag tog mig till skolan idag ändå, hade ju den stora redovisningen kvar! nagelbyggaren ringde och ville boka om tiden, så vi ändrade till halv 2 istället. jag åkte in till skolan och mötte upp sophia, vi hade en del att fixa till innan redovisningen. lite saker som skulle ändras också. precis innan vi skulle redovisa kom även maritza. det gick mycket bättre för oss idag, vi var mer säkra på det vi berättade om och hade även haft tid till att öva in kerstin och sophias del också, vilket vi inte hade igår.. vi blev nöjda med vår prestation och det verkade som lärarna tyckte det var jätte bra också. under kvällen skulle det vara öppet hus på skolan, men vi fick reda på att vi treor inte var välkomna. vi tror att det beror på att vi har bara skit att berätta om skolan, sanningen är inget bra. och det vill inte rektorn att de ska komma ut, så därför fick vi inte lov att komma.. synd att de ska försöka lura ytterligare elever att börja på den dåliga skolan, men vi kommer få vårt sagt genom andra sätt istället. till exempel tidningar osv.

jag hade ju tid till att bygga naglarna halv 2, så sophia och maritza hängde med dit. för sedan skulle vi till stan och äta lite och jag skulle köpa vinterjackan som jag hittade igår. men maritza stack av någon anledning direkt efter nagelbyggaren. så de blev bara jag och sophia kvar, men hon hann inte heller stanna så länge för hennes mamma kom och hämtade henne, så jag fick gå och köpa min jacka själv. de var nog bra ändå, för jag blir ganska jobbig när jag har beslutsångest haha.. därefter åkte jag hem dirket och la mig, mådde ännu sämre nu! så ikväll har jag sovit, ätit, kollat på paradise hotel och snackat i telefon med min älskling cirka 1½ timme. tur att jag ringer gratis till honom!

förmodligen kommer det komma en bild på mig när jag har både min nya jacka och skor på mig, laddad för snön nu! denna vintern ska jag verkligen inte frysa..

som jag skrev i början har det hänt mycket under dessa två dagar, ber om ursäkt att texten blev så lång. hoppas ni stod ut!

Kommentarer
Postat av: fialisakung

hahaha, ja all heil me for doing the power point!

haha nej ni var super duktiga på redovisningen :D<3!!

2010-12-01 @ 16:47:01
URL: http://homosaregay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0