Dag 1 – Presentera mig själv

14 Augusti 1992 föddes jag på BB i malmö. Mina föräldrar hade redan ett barn, Andreas. Min storebror. De hade bott i radhus i Staffanstorp sedan ett år tillbaka. Jag växte upp där, lärde mig prata, krypa (dock baklänges), gå, äta osv osv. Jag började på önsvaladagis där jag gick till jag var ungefär 6 år. Sedan började jag i skolan, först var det Anneroskolan på låg- och mellanstadiet och sedan Centralskolan på högstadiet. När 9.an började närma sig sitt slut, var det dags för mig att söka in till en gymnasieskola. Jag var helt säker på att jag ville bli frisör, så sökte till två olika skolor. Polhem i lund och Franssuell i malmö. När beskedet kom visade det sig att jag kom in på mitt andrahandsval, Franssuell. Så det var där jag började, men när det hade gått cirka en månad av första terminen fick jag ett samtal om att jag blivit intagen på Polhem som reserv. Jag tackade nej till det erbjudandet, ett val som jag fortfarande inte vet om jag ångrar. Ibland gör jag det och ibland inte.

Just nu går jag fortfarande på Franssuell, mitt sista år. Jag har världens bästa klass, där är 5 tjejer i klassen som jag tycker extra mycket om. De förgyller min dag och är värda att nämnas här, Maritza Hoffrén, Sophia Sandström, Malin Poulsen, Kerstin Johansson och Emelie Nessler! Som sagt tar jag studenten om lite mer än ett halvår, vilket skrämmer skiten ur mig för jag vet fortfarande inte vad jag kommer göra efter skolan. Hyra stol, öppna egen salong eller bli anställd. Men det kommer antagligen beslutas inom de närmsta månaderna.

Jag har även en pojkvän som jag varit tillsammans med i lite mer än 10 månader nu. Vi har känt varandra ett bra tag, men mer om vår historia kommer imorgon!

Jag bor fortfarande hemma med min familj, mamma pappa och storebror. Men nu har vi flyttat till en villa ett par hundra meter bort från vårt förra hus, (radhuset jag nämnde innan) och vi har snart bott här i 9 år tror jag. På fritiden brukar jag shoppa, umgås med kompisar och min pojkvän, jobba på en pizzeria, träna på gym, klippa/färga och göra hårförlängning på kompisar.

Brukar få höra att jag är en glad, trevlig och smart tjej. Men det finns också så många andra ord som kan beskriva mig, jag gillar att ta ansvar & hålla koll på saker, jag är kreativ och gillar att pyssla. Jag har ett hett temperament och kan lätt tappa humöret, men lika lätt få tillbaka det. Jag älskar godis och mat, jag gillar också att laga mat och baka kakor. Jag är nyfiken, har ofta beslutsångest. Jag kan inte skriva att jag är pratglad, även om jag är det, för det mesta. För vissa dagar har jag absolut ingen lust att prata överhuvudtaget och är jätte kort i ton!

Mer intressant om mig kan jag inte komma på just nu. Men jag hoppas att ni fått en lite bättre bild av mig nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0