hemmafru?

ingen praktik idag pga min mage, men gick ändå upp i lagom tid. redan klockan 9 åt jag frukost. ville inte slösa bort hela dagen även om jag var hemma. direkt när jag hade ätit satte jag igång med allt jag skulle göra. det som stog först på listan var att tömma diskmaskinen, men de gjorde jag ganska snabbt. sedan direkt efter det städade jag hela mitt rum, damsög, dammade alla hyllor och små grejer, renbäddade osv osv. så nu känns mitt rum rent och fräscht igen! sen plockade jag ihop alla mina bh.ar och satte igång att tvätta dom, och jag säger bara att det verkligen behövdes! och till sist, bakade jag! jag gjorde kärleksmums igen, dom jag gjorde förra gången blev jag inte nöjd med. smakade mer brownie än kärleksmums. men denna gången blev dom i allafall riktigt lyckade, får hoppas att klassen tycker det med eftersom de är till dom jag bakat.

nu ikväll har jag pluggat lite, men jag somnade med boken i handen. tror inte att hemmafru är något för mig, blir allt för trött av det. sen käkade jag lite när jag vaknade och fortsatte plugga. nu precis har jag klippt/snaggat min bror, super bra. snart ska jag ut och gå i tio minuter och få lite luft. ett test vi gör i skolan för att se ifall man sover bättre när man fått lite frisk luft. sen ska jag läsa och sova! imorgon blir en bra dag i skolan, och sedan väntar en skön helg!


tog några bilder på mitt nystädade rum så ni kunde se hur fint de blev. de e inte ofta det ser ut så här så det var värt att fotografera. pallarna jag har under fönstret brukar inte synas för där ligger fullt med kläder. stolen och bordet jag har vid speglen brukar vara fullt med papper och massa andra grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0