spa-dag i skolan

jag har varit lite off med uppdatering på bloggen nu, men jag har varit hemma hos marcus och deras internet har inte fungerat. men nu lovar jag att skriva så mycket jag bara hinner på denna rasten!

i fredags började skoldagen med att vi hade bild&form, vi var i formsalen och gjorde "sushifat" som vår lärare så fint kallade det, men mitt kommer bli en liten smyckeskål istället, där jag kommer lägga smyckena under natten. Nästa vecka ska vi glasera det, och jag tänkte göra det i rosa eller lila eftersom det är de jag har som färg på mitt rum.

dagen fortsatte med att vi hade hantverksteknik, vi pratade lite grann på första lektionen och hade även genomgång om det vi skulle göra efter lunch. vilket var aromaterapi. vi använde något som heter so pure från keune. det är produkter som bara är gjorde på växtextrakter och kan motverka trötthet, stress osv. fanns olika typer att välja mellan för de olika behoven. jag valde något som skulle motverka trötthet.

så när vi kom tillbaka efter lunch satte vi igång direkt, jag arbetade tillsammans med michelle och hon började att göra aromaterapin på mig. jag satt i schamponeringsstolen med fötterna uppe och filt över kroppen så jag skulle slappna av ordentligt. så satte hon igång med att tvätta mitt hår, och samtidigt som balsamet var i fick jag en massage i 30 minuter. total avslappning faktiskt. sedan fick jag en varm handduk över håret och en över ögonen, som man droppat aromadofter på. så satt jag med det i 5-10 minuter. sedan sköljde hon ur mitt hår, och klippte mig till sist. helt underbart skönt, och kommer absolut göra det fler gånger. man gör de mycket ute på salong, vi fick veta att det kan kosta upp till 600 kronor, men det är absolut värt pengarna! för jag har känt resultat, jag är piggare efter min behandling. 

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0