riktigt skön chilldag

igår vaknade jag lite tolv, men så skulle man ställa fram klockan så de blev lite i ett istället. men det var skönt att få sova ut, det är inte ofta jag gör det nu för tiden faktiskt. resten av dagen tog jag det bara lugnt, satt vid datan och fixade en del grejer, sen tittade jag lite på tv. har blivit helt besatt av två program på TV4 drömmen om Italien och fuskbyggarna, från när vi var på gran canaria för det var den enda kanalen vi hade då. och dem gick i repris idag, så jag tittade på det. när vi äntligen skulle äta middag hade vi lasange, super gott! sedan gjorde jag mig i ordning och träffade evelina & szidi på nöjes. så fixade vi lite gottgott inför kvällen,

sedan cyklade vi hem till mig och såg på filmen som gick på trean, rumor has it de e en gammal klassiker typ. jennifer aniston och mark ruffalo spelar huvudrollerna. och filmen handlar om sarah huttinger (jennifer aniston) går med på att förlova sig med sin pojkvän Jeff (mark ruffalo), sedan blir de inbjudna till hennes systers bröllop. där hon inser att hon inte liknar någon i sin familj överhuvudtaget, så hon börjar få misstankar om att hennes mamma hade sex med någon annan man innan sitt bröllop för sarah blev född exakt nio månader efter bröllopet och mamman försvann till cabo bara några dagar innan hon skulle gifta sig. men sarah kan inte bara fråga sin mamma eftersom hon gick bort när sarah bara var nio år. så sarah åker och besöker några gamla bekanta till hennes mamma och frågar ut dem.. och det går som det går!

säkert många av er som har sett filmen förrut, ni som inte har det borde ta och göra det direkt. den är rolig och faktiskt väldigt oförutsägbar, till skillnad från andra filmer där man kan gissa slutet direkt! jag rekomenderar den verkligen, jag tycker att det är en riktig tjejfilm, men den fungerar också när man ligger och ser på film med sin pojkvän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0