kort skoldag + cp busschaufför

idag hade jag bara skola från 12.20-13.20 blir nästan så varje tisdag nu för tiden. rätt härligt faktiskt! men som jag skrev så åkte jag och sophia in tidigare till skolan för att göra klart ett arbete. och vi blev klara faktiskt, riktigt skönt att ha det över nu. sen var de bara datakunskap som gällde. efter skolan stack jag maritza kerstin och sophia till piercaren för att maritza skulle byta sin piercing i tungan. sedan gick vi vidare till café 2000 och käkade sallad. alltid lika underbart att hitta 20 kronor på golvet hihi.

sen skulle jag och maritza åka till trelleborg så vi gick till konserthuset så stog de att de var 2 minuter till vår buss kom. och maritza skulle ta ut pengar så hon sprang och gjorde det. men under tiden hann bussen komma, så jag drygade med att gå på för att ge henne lite mer tid. sen bad jag busschauffören vänta 2 sekunder på henne men nej sur som han var ville han inte det. men precis när han kör utfrån hållplatsen blir hon klar och börjar gå mot bussen, men han kör vidare men får ändå stanna för rödljus 20 meter fram. så han kunde lika bra ha stannat för att släppa på maritza istället AARRHH blir så arg på vissa busschaufförer. så jag fick åka vidare utan henne eftersom han bara stängde och körde, så jag var duktig och läste min bok hela resan.

mitt 400.e inlägg för er intresserde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0