Gran Canaria - dag 5

onsdag 17.e mars
idag hade vi bestämt att vi skulle åka till puerto de mogán, det är en by som brukar kallas för lilla venedig. men mamma mådde inte helt okej idag heller så hon ville stanna hemma en dag till, men vi andra fick åka. så vi tog båten dit vid elva tiden. de var en båt med glasgolv så man kunde se fiskarna i havet. på vägen dit såg vi ingenting eftersom båten körde så fort, men på hemvägen stannade vi, så matade personalen på båten fiskarna så det kom flera hundra! när vi kom fram till puerto de mogán började vi med att äta för att ha det gjort. det blev en restaurang som hette "Patio Canario" jag beställde kalvsteksfilé med pommes, men som barnportion för jag var inte speciellt hungrg. sedan gick vi runt och tittade lite, men byn var sig inte lik alls berättade mormor. och det beror på stormen som var där för ungefär en månad sen. alla blommor var vissna och palmerna var antingen gula eller låg ner. vi hann inte gå där särskillt länge förrän jag började må dåligt, och det slutade med att vi fick åka hem för att jag också hade blivit magsjuk nu. så direkt när vi kom hem gick jag och la mi och sov. när jag vaknade hade även mormor blivit dålig. så de blev till att stanna hemma den kvällen. men mamma och pappa gick ut och åt i allafall, när dom kom tillbaka hade dom med sig en glass till mig, precis vad jag behövde faktiskt. resten av kvällen bestod av tv och vila för min del. inte särskillt roligt, men så blir de ibland. tur är i allafall att vi hade den svenska fyran i lägenheten. efter halva natten ungefär valde jag att sova på balkongen istället för att jag förmodligen hade feber och svettades som bara den! det var faktiskt riktigt skönt att ligga ute i den friska luften.

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0