Gran Canaria - dag 4

tisdag 16.e mars
denna natten var inte den roligaste. mamma blev magsjuk och bodde i princip inne på toaletten. och var fortfarande dålig på morgonen, så hon fick ligga inne och vila hela dagen. efter vi hade ätit frukost gick pappa och jag ner till affären och handlade. vi köpte bland annat en cocosolja, som jag skulle använda när jag solade, för jag tyckte inte att jag fick speciellt mycket färg. så jag gick upp och smörjde in mig med den direkt sen ner till poolen för att sola. fick tyvärr ligga där ensam eftersom mamma var sjuk, mormor hade problem med ögonen och pappa & morfar var ute och gick en rnda. men pappa kom och gjorde mig sällskap efter någon timme. vi solade hela dagen, och nu kunde jag verkligen märka resultat. jag hade till och med bränt mig lite på armarna. vi tog på oss torra kläder och sedan gick vi en runda i bergen. jag hade valt att klä mig i långärmat och långa byxor för jag inte ville bränna mig mer. så jag fick svettas som en gris istället. eftersom vi givk i uppförsbackar i 40 graders värme. mamma mådde fortfarande dåligt när vi kom tillbaka så hon kunde inte följa med ut och äta. men vi andra gick till en restaurang som hette puerto vista. där jag beställde en hawaiipizza, och dom andra valde att vara lite lyxigare än så och tog entrecoté. även ikväll gick vi till torget för att se kvällsunderhållningen som visade sig vara flamenco. det var ganska kul att få se, men vi gick upp ganska fort till mamma så hon skulle slippa ligga ensam.

klicka på bilderna för att se de större:
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0