tjejmiddag hos mig

i fredags hade jag bjudit hem lite tjejer hos mig på middag. jag följde först med kerstin och maritza till entré så maritza kunde hitta någonting att ha på sig till kvällen, och det gjorde hon med! sedan tog vi bussen hem till mig, och började förbereda inför kvällen. dukade bordet, hackade sallad, värmde köttet osv. aen gick vi in och duschade och började göra oss i ordning, och under tiden droppade även malin & emelie in som också fixade sig här. mellan halv 8 och 8 kom även dom andra tre och maten började bli färdig. aå vi satte oss ner och åt, fläskfilé med klyftpotatis, såser, fetaost och sallad, helt underbart gott! Vi snackade skrattade och åt hur mycket som helst. vi började leka något som heter SMS-roulette, och det går till så att någon skriver ner en massa olika sms, som man sedan ska skicka till olika personer i sin kontakt lista, och sedan får man se hur personen man skickat sms.et till reagerar. man åker ut om man vägrar skicka smset eller om man avslöjar för personen att man är med i en lek. sedan blev det dags för efterätt, marängsviss så klart! vi åt massor av det med, och efteråt så orkade vi nästan inte göra någonting alls. så vi satte igång sing star och sjöng och hade oss. vid ett så hade alla stuckit hem, så jag städade undan allting, sen följde jag med pappa till lomma för att hämta min bror. kände att jag var tvungen att gå ut lite efter en hel kväll inne.

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0