stan med några tjejer

eftersom vi slutade så tidigt så var vi 6 tjejer som stack till stan för att fördriva tiden, nu när man ändå tagit sig in till malmö liksom. jag fick köpt 2 linnen och ett par jeans. jag är skit nöjd och kommer absolut visa bild på mina nya as snygga jeans! vi käkade sallad och snacka en jävla massa också. helt underbar dag faktiskt, speciellt eftersom de var med tjejer som inte är dom tajtaste i skolan. vi har ju våra smågäng även om vi kan umgås allihop. och det är just därför jag älskar min klass så otroligt mycket!

ett stort minus som hände idag var när vi köpte glass på hansa. jag och sophia bestämde oss för att dela på en ben&jerry glass för 55 kronor, skit dyrt men dom glassarna brukar vara värda det! så vi bestämde oss för en "cheesecake brownie". men det tog sjukt lång tid innan vi fick vår glass, stog där hur länge som helst men ingen kunde hjälpa oss.. men sen direkt när vi börjat äta på den så tyckte vi att den smakade ganska surt, men tog för givet att de skulle vara så eftersom det var cheesecake. men ju längre ner i glassen vi kom, desto surare blev det och vi luktade på den så luktade det riktigt gammal mjölk. och eftersom det var en så pass dyr glass så gick vi och sa till dom. så den första tjejen som luktade på den rynkade på näsan och fick kalla på sin chef. men han tyckte att vi hade fel, och vägrade lyssna på oss.

han: ni har ju ätit halva glassen och kommer och säger till nu, det funkar inte.
vi: men de luktar ju värre och värre ju längre ner man kommer..
han: ja men det är cheesecake, de är ost!
vi: ost lukar inte sur mjölk!
han: *muttrar*
vi: men smaka själv då och se hur god du tycker den är!
*smakar flera tuggor och man ser att han inte gillar den*
han: den smakar inte konstigt?
vi: jo vi tycker den smakar surare än det ska
han: ja men det är ost, det ska vara surt
vi: det ska inte vara surt så det luktar sur mjölk, och kunden har alltid rätt!
han: nej det har den inte och ni har ätit halva glassen, de funkar inte så
vi: nej men du har 6 kunder här, och vi sprider detta vidare så du förlorar själv på det..
han: vaaa?
vi: ja du hörde
*gick därifrån och kastade glassen*

så nu vet ni det kära läsare, ät inte på fiket på hansa, vid vero moda/scorett/nagelbyggarna! dålig service och gamla varor!


Kommentarer
Postat av: matilda brink

jag handlade också en ben&jerry glass där, och min var också sur :( den såg jag på datumet att det hade gått ut.

2010-02-12 @ 13:31:40
URL: http://matiildabrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0