föreläsning om hälsa

idag när jag kom till skolan så hade vi en föreläsning om hälsa. mannen som höll i föreläsningen var ju väldigt speciell och uttryckte sig lite för hårt på vissa saker. men man insåg hur mycket fel man gör med sin hälsa i vardagen.. t.ex. hur många ungdommar vet om att när man är på fest och har alkohol i kroppen, och går ut i kylan nu mitt i vintern, och sen kommer in igen så rusar blodet och alkoholen blir ännu starkare? så kort sagt kan man säga att man blir fullare av att gå ut i kylan när man druckit alkohol. lärde mig mycket av den mannen och ska börja tänka mer på hur jag lever nu. låter alltid så efter man varit på en föreläsning, men jag insåg att jag vill leva när jag är 70, och se mina barnbarn växa upp! skriver mer när jag är hemma för nu har vi kundmottagning i skolan. PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0