eric saade i diskningsdrama

efter att eric saade hade direktkvailificerat sig till finalen i melodifestivalen, var han nära på att förlora platsen igen. eftersom SVT har stränga regler om att det är förbjudet att framföra bidraget innan det är dags för finalvecka i globen. i glädjeruset glömde eric bort detta och sjöng refrängen av sin låt efter direktsändning för en fullsatt arena. eric och hans management kallades till krismöte med tävlingsansvarige christer björkman, och efter mer än en timme bestämmde sig SVT för att tänja på reglerna och låta bli att diska eric. och det är för att han gjorde det utav glädje, inte för att vinna röster. eric chockades av händelsen och brast ut i gråt, han var nära på att spy säger han.

jag tycker att detta är så typiskt svenskt! jag är inte ett dugg förvånad att det gjordes till en sådan stor grej. och tycker att den reglen är så himla löjlig. jag kan förstå att man inte får lov att spela/sjunga sin låt officielt innan deltävlingen, men efteråt tycker jag inte det ska göra något. för att då har folket redan hört låten, den är redan släppt ju. och ifall alla artisternas bidrag till exempel lades upp på youtube eller liknande, så skulle de ju ändå ha lika stor chans att vinna. dessutom tror jag det är lättare att rösta fram den bästa låten som ska representera sverige ifall man får höra den fler gånger än de fåtal den framträds i tävlingarna. jag tycker man borde ändra reglen så det bara är innan deltävlingarna man inte får sjunga den officielt!



(detta inlägget skrevs egentligen igår men eftersom blogg.se klyddade då, kunde jag inte publicera det förrän nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0