en sak som irriterar mig

något som verkligen har börjat irritera mig så extremt mycket är när folk tränger sig! har dom inge respekt för andra människor överhuvudtaget?

till exempel förra veckan i matkön; jag stog där tillsammans med några från min klass och några i parallellklassen, vi var alltså ett gäng på kanske 6-8 tjejer. när två albanska tjejer bara kommer och försöker smita förbi, den ena lyckas eftersom vi inte hinner reagera. men för den andra tjejen sätter vi upp en mur så hon inte ska kunna ta sig förbi. vi var ganska överens om att man inte tränger sig före oss! hon började be om att få komma förbi.
vi sa: nej, detta är en kö här tränger man inte sig.
hon: men jag ska inte äta
vi: nähä, vad gör du i matkön då?
hon: ja vad gör man i en matsal?
vi: hahaha de hör man väl på ordet, man ÄTER!
hon: *muttrar*
när vi kommer fram till maten, vem tror ni står framför oss och tar mat, hennes kompis, och vem står bakom och tar mat? jo hon själv som precis stått och sagt att hon inte skulle äta!

ett annat exempel var när jag och några tjejer stog på burger king och skulle beställa mat. vi är ett gäng på 6 tjejer, och det fanns bara en kassa öppen. så beställer två av tjejerna, när det är min tur att gå fram smiter en man imellan och beställer sin mat före! enligt mig så gör man inte så eftersom de finns något som kallas köstystem! och dessutom går man inte mellan ett gäng som är iväg och äter tillsammans..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0