bakdags!

jag har precis bakat kärleksmums och tänkte visa stegvis hur jag gjorde.

    
jag använde en färdig mix från kungsörnen. mycket lätt och smidigt! 



1. Värm ugnen till 175 grader, (varmluft 160 grader)
jag valde varmluft för att få en lite luftigare kaka



2. Vik formen med den blanka sidan utåt. Vik upp alla fyra
sidorna, fäst krokarna från utsidan. Vik ut den övre kanten.



3. Häll innehållet från påse 1 i en skål.


 
4. Tillsätt vatten, 3/4 dl för seg kaka, 1 dl för mjuk kaka. Rör till en jämn smet.
Jag valde att ta en 1 dl för jag gillar när den är lite saftig.


 
5. Klicka ner smeten i formen, och bre ut det till en slät kaka.



6. Grädda mitt i ugnen, cirka 30 minuter



7. Under tiden kakan var i ugnen, passade
jag på att diska skål & redskap.



8. Ta ut kakan från ugnen, låt den svalna.


 
9. Häll innehållet från påse 2 i en skål. Tillsätt 1 msk hett vatten och rör till en slät glasyr


 
10. Bred glasyren över den kalla kakan. Strö över cocosflingor.


 
11. Dela kakan i bitar när glasyren stelnat.


Kommentarer
Postat av: matilda brink

hahahah du är minsann en lat härmapa :D

2010-02-15 @ 19:01:33
URL: http://matiildabrink.blogg.se/
Postat av: Katrine

det är faktiskt inte så matilda ;)

som jag sa hade jag varit sugen på sån kaka skit länge, och sagt de till min mamma, så hon köpte en sån mix när hon var och handla så jag kunde få baka den. men tyvärr visste inte hon att du redan hade bjudit på de hos evelina :)

2010-02-15 @ 19:23:27
URL: http://ppedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0