Dag 15 – Mina drömmar

min största dröm just nu är faktiskt att vara klar med skolan, helt färdigutbildad. och då menar jag med gesällbrevet och allt. för att just nu känner jag sån stress och osäkerhet inför detta. de känns som om när vi slutar på franssuell kommer vi bara bli "utkastade" i det såkallade vuxenlivet och inte veta vart vi ska ta vägen. jag vill bara känna lättnaden att ha allt detta jobbiga överstökat och kunna leva lugnt.

jag drömmer även om känslan av att ha ett eget boende. inte för att jag jätte gärna vill flytta hemifrån. men för att känna att man har någonting man själv kan bestämma över, som man själv kan inreda, köpa saker till osv. en vuxenkänsla helt enkelt. jag fyllde ju 18 för ett par månader sedan, och då sägs de att man blir myndig, med andra ord vuxen. men jag har fortfarande inte fått en känsla av att jag faktiskt är vuxen. och jag tror de beror på att vuxen för mig är ett eget boende, jobba heltid, ha barn osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0