läkaren och dåliga nyheter = dålig dag!

idag fick jag en akuttid till läkaren kvart över nio, alltså då när jag skulle tagit bussen egentligen. så jag räknade med att bli försenad till skolan, när klockan var tio i tio var jag färdig. och började egentligen, men jag fick fint förklara för min nya mentor att jag varit hos läkaren och de var därför jag blev en halvtimme försenad. bra först intryck, verkligen! men ens hälsa är ju viktig sååå vi hade ett informationsmöte med SYV om högskole-prov och lite sådant. därefter var de dags för lunch, var inte hungrig och de var ingen vidare mat. men jag tog lite grann ändå. så hade vi rast i ungefär 45 minuter, men vi i min projektgrupp passade på att arbeta lite med det. vill ju få iväg beställningarna snart! och vi skulle även ha projekttid efter lunchen, så vi kunde lika bra starta lite tidigare. klockan 13.30 fick vi dåliga nyheter, som snurra runt på hela våra liv de närmsta tre åren. när vi sökte in till frisörprogrammet och började ettan var det så att när man gått tre år i gymnasiet skulle man skriva och göra ett teoretiskt och praktiskt gesällprov, för att bli fullständig frisör. men det är ändrat nu! nu ska vi praktisera 3000 timmar efter vi gått ut skolan, innan vi får göra gesällprovet.. och det blir ungefär minst 1½ år till! och det lät ju helt sjukt i våra öron först, att det bara läggs till några år sådär.. men sen tänkte jag lite på det, och vi kommer vara ute och praktisera, men få ut en lön varje månad ändå. som är hyffsat bra. vi kommer kunna få klippa kunder och där igenom få igång en kundkrets. och vi kommer även att slippa så mycket jobb nu i trean, nu kan man fokusera på allting annat. så det känns som både bra och dåligt. men jag har ännu inte bestämt hur jag ska göra, får ta mig en riktig funderare på detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0