18 år och sätter igång bloggen igen!

en del har hänt sen jag skrev senast. hela sommarlovet har gått, och det är den tiden på året det händer som mest! men inte för mig, inte detta året. och det är för att de jag har gjort är sommarjobbat, varit i kroatien och arbetat med vårt projektarbete. låter inte så roligt, men det har det varit! men jag har ju knappt gjort något som är "typiskt-sommarlovs-grejer"

i kroatien var jag tillsammans med min pojkvän, hans föräldrar och kompisar till de och deras dotter & pojkvän. så vi var ett helt gäng som åkte iväg. dagen efter midsommar åkte vi och var borta i 16 härliga dagar. vi hade inte bokat något boende över huvudtaget, så det kändes lite som ett äventyr. men vi hade inga problem med att hitta något. den första veckan bodde vi i porec, och den andra bodde vi i medulin. vi besökte även pula, verudela och vrsar. jag har nästan inget negativt att säga om detta vackra landet, förutom deras stenstränder! som dessutom orsakade att jag fick 3 nya ärr på mitt knä, men då har jag ju ett minne för livet därifrån.

jag har sommarjobbat på min salong där jag praktiserar, jag har fått göra en del inom frisör som till exempel, färga, klippa, tvätta osv. men jag har mesta dels gjort i ordning en massa på salongen. alltså städat alla produkt hyllor, och det är mååånga! det tog mig nästan en hel vecka att bli klar med alla produkter. sen har jag även lagt in produkterna i datan eftersom de bytat system. och gjort i ordning på lagret.

projektarbetet har verkligen kommit igång nu! jag vet inte om jag har berättat innan vad vi gör i vårt projektarbete, men drar ändå en liten snabb förklaring nu. vi är 4 tjejer i gruppen och kallar vårt projekt för "kan man göra om vem som helst till en modell?" och då har vi sökt lite folk som ville ställa upp som modell till detta. och det innebär att vi gör en make-over på deras hår, tar före/efter bild och även en del modellbilder. och vi har redan haft en grupp med 4 modeller som blivit omgjorda och fotograferade nu, och det var så jäkla roligt! nu i veckan kommer andra gruppen, och hoppas verkligen att detta kommer gå lika bra.

en sak till som hänt nu nyligen, är att jag fyllt 18 år! men det berättar jag mer om i ett annat inlägg ;)

lite bilder från min sommar kommer här i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0