usch...

jag har nyss insett att tvåan förmodligen lär bli det jobbigaste läsåret i mitt liv. redan nu är jag fullproppad med läxor, prov och inlämingar och jag finner ingen ork alls till att plugga. jag tittar på mina böcker, lägger en stor suck och hittar på något annat. men de får jag ångra nu att jag gjort för nu måste jag plugga som en idiot för att hinna klart till alla deadlines. men vissa läxor anser jag bara är så otroligt onödiga, t.ex som provet vi ska ha i naturkunskap nästa vecka om arter, insekter, träd, växter och sånt skit. jag har valt frisörprogrammet av vissa anledningar, och jag är inte gjord för att plugga naturkunskap! sen var jag dum nog att välja till matte B "för de kan ju vara bra om man vill läsa vidare" men jag tänker inte läsa vidare, efter mina 3 år på franssuell är skolan slut FÖRALLTID för mig. inget mer plugg då. och vår mattelärare bara trycker på en massa läxor, ska räkna cirka 20-30 tal till varje lektion. man känner sig inte direkt motiverad när man vet att man hade chansen att slippa allt det räknandet! som ni förstått är jag trött på alla onödiga kurser man måste läsa på gymnasiet, hade hellre lagt all den tiden åt frisör-ämnena så jag hade blivit grym på det istället! nu börjar jag förstå tjusningen med att gå en frisör utbildning för 120 000 kronor, man slipper alla onödiga läxor!

mycket gnäll från min sida kände jag, men jag var tvungen! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0