tisdag 8/9

fick nyss höra från en vän att jag uppdaterar min blogg skit dåligt så jag får väl bättra mig lite! hade tänkt skriva om helgen imorgon när jag fått alla bilder från maritza. vi hade ju 50 års fest för pappa i lördags och de gick rätt vilt till! det var sjukt roligt, och verkligen en lyckad fest. trodde inte att man kunde ha så otroligt kul med sin släkt, och att jag var SÅ grym på danska. upptäckte nämligen att jag snackar flytande danska när jag fått i mig lite dricka haha. min danska släkt var alldeles förvånade, eftersom jag alltid under mina 17 år har snackat svenska med dem när vi träffats. ingen anade att jag kunde så bra danska, men jag förklarade för dem att jag har varit så tyst eftersom jag skäms och inte tycker att min danska är bra, men det släpper såklart när man är berusad och dem tyckte jag snackade charmerende danska. så kanske fortsätter jag prata danska med dem på våra släktträffar, för nu har jag ju avslöjat mig att jag faktiskt kan! men som sagt skriver mer om festen imorgon när jag har bilder jag kan visa också.

idag blev det bara en lektion för mig. jag var duktig nog att stanna kvar i sängen för länge så att jag missade första lektionen. men jag kan bara ta igen det här hemma istället, vi läser bara i våra böcker så jag gick inte miste om något viktigt hoppas jag. när jag kommer till värnhem ser jag mina otroligt lata klasskompisar hoppa på 6an och räknar lätt ut att dem tänker bara åka en hållplats, för dem tyckte förmodligen det var för långt att gå. så jag snabbar på stegen lite, och möter dem precis utanför skolan. vi vandrar upp till tredje våningen där vi ska ha lektion och sitter och pratar på i en halvtimme till lektionen börjar. datakunskap är så otroligt onödigt, jag vet redan hur Word fungerar.. efter lektionen så slutade vi, så jag gick till entré med cassandra, cathleen, michelle och sophia. jag fick köpt en ny urläcker sjal/halsduk och även 2 nagellack. sedan köpte jag en sallad att ta med mig hem och tog bussen mot burlöv center. för att jag skulle in och köpa en grå tjocktröja på only. jag kommer dit och provar tröjan, men färgen känns inte helt okej, så jag väljer att vänta till dem får in fler färger, vilket skulle komma nu denna månaden. sedan vandrar jag igenom arlöv mot 172.an, när jag nästan är framme ser jag bussen komma, och jag hade hunnit med den! om inte de hade kommit en fet lastbil och blockerat vägen jag var tvungen att springa över. så bussen kör iväg och jag får sätta mig ner och vänta i en halvtimme på nästa. jag roade mig med musik och smsa med sophia så tiden gick rätt fort ändå. när jag väl var hemma slängde jag mig i soffan, åt min sallad och tittade på top model 4. nu ska jag gå och plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0