onsdag 2/9

hemma från världens mardröm till skoldag! började redan klockan 8 imorse, vilket betyder att jag gick upp vid 5.30, det är sjukt. men det var eftersom jag haft matte B som en utökad kurs. annars hade jag börjat 9.50 som resten av klassen. men egentligen var morgon lektionen totalt onödig eftersom vi bara satt där som några fån den största delen av lektionen. vi fick våra böcker och hann räkna ungefär 3 tal. sedan hade vi rast ett tag och resten av klassen kom till skolan också, vi började med att ha en snabb mentorstid där vi beställde tröjor som vi ska ha på kundmottagningen. efter det frågade vår mentor om det var någon som ville fotas till skolans katalog, där dem visar dem olika programmen. och självklart hoppade jag in med båda fötterna och fick med mig maritza också. sen när det väl blev dags så behövdes fler så vi kallade in cathleen och nisrin med. vi skulle fotas för det nya stylist/spa-programmet, så vi fick sitta och låtsas fila naglarna, ge massage och sminka varandra. det var kul, men jag är lite nervös för hur bilderna blev, eftersom mer än halva malmö lär se dem! när vi var färdiga var det dags för lunch och det var god mat idag, panerad fisk med sås & potatis, favoriten! sen hade vi hantverksteknik där vi gick igenom permanenten igen, både teoretiskt och praktiskt. och sen hade vi IV-val där vi arbetade med långhår och gjorde uppsättningar men först tittade vi på film där jag råkade somna haha, men det är fan inte lätt att hålla sig vaken när man varit uppe sen halv 5! min fantasi har aldrig varit så dålig som idag, och min uppsättning var inte alls imponerande haha. ikväll blir det chill som faaan och ska somna riktigt tidigt, orkar verkligen ingenting. känner på mig att skolan kommer ta kål på mig denna terminen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0