mina tankar.

så ja, nu sitter jag ensam här hemma. hela familjen är ute på egna äventyr. mamma är på möte, pappa iväg med motorcykel gänget och andreas är på "dejt". men det är väl så livet som studerande är, måste sitta hemma och plugga när andra roar sig. men det är när jag är ensam som alla tankar kommer fram.

igår tittade jag på tyra banks show, det handlade om sex (mitt favoritämne som många vet) jag vet att mamma förmodligen inte kommer gilla de jag kommer skriva här, så du kan lika bra sluta läsa nu istället ;)

men i allafall så handlade de först om en 14-årig tjej, som hade förlorat oskulden när hon var 13 år (på tok för tidigt enligt mig!!!), och sen dess hade hon haft sex med 4 killar, och lagt ut en massa avslöjande bilder på henne själv på hennes myspace sida. och anledningen till att hon var med i programmet var för att hon ville tala om detta för sin mamma, och att dem skulle få en nära relation till varandra, så hon ville inte ljuga mer. hennes mamma tog nyheten förvånansvärt bra, men undrar hur det såg ut sen bakom kamerorna.. flickan visade även upp några av bilderna, men alla kunde inte synas för att dem var FÖR avlöjande! helt sjukt, hon sa att hon gillade kommentarerna hon fick av killar, och uppmärksamheten hon fick. de kan jag förstå, för det känner jag igen mig mycket i. men att lägga ut bilder där man visar privata delar av sig själv, är att gå snäppet för långt tycker jag.

sedan handlade det om 6-7 tjejer som var i min ålder och fortfarande oskuld. dem kände att dem ville vänta, men att dem ibland ville få det gjort. dem hade många vänner som haft sex, och pratade ofta om det. och jag minns just en sak som jag hängde upp mig på. en av tjejerna talade om att hennes vänner kunde säga "jag har inte haft sex på 2-3 veckor, och börjar få panik" tyras reaktion är då "och dina kompisar är 16-17 år och säger så där? vad vet dem egentligen?!" jag menar.. bara för att man är 16-17 år, betyder det inte att "man inte behöver sex" kanske är fel ordval, men en gång gjort, och man kan inte vara utan det, och det är inte bara jag som säger så. så det spelar ingen roll hur gammal man är. och det stör mig rätt mycket, för att tyra fick oss 17 åringar till att låta som om vi inte visste någonting. kanske vet vi inte lika mycket som hon och alla andra 30plussare. men jag kan lova att vi vet en del ändå! ni kanske inte förstått det, men sex är en viktig del i ens liv redan som tonåring, det är där allting börjar.

jag brukar gilla tyra banks show, men just igår störde jag mig så otroligt mycket på henne. för jag klarar verkligen inte av folk som ser ner på ungdomar. det finns bara inte i min värld. jag är mycket för att allting ska vara rättvist, och det vet många av mina läsare. så varför ska man se ner så otroligt mycket på ungdomar?! neej vi vet kanske inte lika mycket som ni vuxna gör, men vi vet mycket ändå, och håller på att skapa våra egna erfarenheter!

ni får tycka vad ni vill om detta inlägget, men jag blev trött på att bara dela med mig om mina vardagar, så nu tyckte jag ni skulle få se lite vad som händer i min hjärna under dagarna också. som sagt är det min blogg och jag skriver i princip vad jag vill här. ni som är lite smått känsliga för ämnet sex, borde nog inte fortsätta läsa här, eftersom jag är en person som kan prata väldigt fritt om det. eftersom alla människor har sex!

PUSS!

Kommentarer
Postat av: m brink.

jag håller med dig helt !

2009-09-09 @ 18:36:16
URL: http://matiildabrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0