egen hårvård

idag började skolanc 8.20 med matte B, det var inte alls roligt. sedan hade vi hantverksteknik resten av dagen, vi började med ett snabbt läxförhör om neutralisering, koncentration & buffring, jag fick 2 fel tror jag. och det e jag bannemaj nöjd med! det var dem böckerna jag glömt i skolan som jag hämtade igår, jag läste igenom det en gång sen pallade jag inte mer, och ändå gick det bra. sedan visade tina oss hur man fönar herrdockan "i låda" ingen av er som inte läser frisör kommer förstå det där ändå. och sedan började det roligaste på hela dagen, egen hårvård! jag arbetade med sophia och vi hade en hel del att göra, färga mina ögonfransar & ögonbryn, färga hennes ögonfransar, en blå slinga i hennes lugg, svarta randiga slingor på ett litet parti i hennes löshår, och även klippa till löshåret. vi hade fullt upp hela tiden, men bra blev det till slut. bara den blå slingan i luggen, som inte blev blå. och alla ni som var sjuka idag missade verkligen något, mig utan smink! det är verkligen "one in a life time experinence". men jag fick i allafall positiva reaktioner från dem som såg mig utan smink för första gången. efter skolan åkte jag hem och tog de lugnt bara. mamma och pappa stressade iväg till ännu en motorcykelträff, så jag fick packa upp maten mamma handlat. och sedan skulle andreas och jag hjälpas åt att laga mat. de fick bli köttbullar och pommes. men nu vet jag i alla fall till nästa gång att de e bättre jag sköter det själv. han satte pommesen fel i ugnen så dem blev alldeles sladdriga och äckliga, men det gick ner i allafall! nu ikväll har jag tittat på IDOL, och två avsnitt av greys anatomy, dock var det från förra säsongen för man skulle friska upp minnet lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0