"tänk på dem i afrika"

jag är så trött på det uttrycket! så fort man gnäller minsta lilla över sitt liv så får man höra "tänk på dem i afrika, dem har de inte ens hälften så bra som du" nej det vet väl jag med. men jag kan ändå vara missnöjd med vissa grejer. tänk om hela världen skulle deppa för hur dem i afrika lever, då skulle det vara en enda stor depp-planet och bläää på sånt! jag vet om att vi i t.ex. sverige har det mycket bättre än dem som lever i afrika, men låt oss vara glada och tacksamma för det då och inte behöva tänka på dem i afrika för minsta lilla vi säger.

jag låter väl som en helt is-kall människa nu, men det är jag inte. jag tycker synd om dem, men jag tänker inte lida för att dem gör det, förlåt men absolut inte. man kan inte tänka på allt och alla, alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0