malmö med flickorna

vaknade klockan ett idag, kvart i två skulle vi ta bussen till malmö och jag hade tänkt sola solarium innan, tror ni att jag hann? nej. fick ta solariet när vi kom hem igen. men i allafall så mötte jag szidi matilda och evelina på busstationen lite innan kvart i 2. så tog vi bussen tillsammans in till malmö hoppade av på värnhem och gick in på entré direkt. gick runt i massa affärer, men jag hittade dock inget. sen åkte szidi hem och vi andra käkade lite, eftersom jag inte hunnit äta frukost av vissa anledningar.. sedan tog vi trean för att vi skulle till butterick's och kolla på kläder till halloween, men evelina som tycker att hon är så duktig på bussar yrade till de rejält så vi hamnade ute i hamnen istället haha! men vi tog en buss tillbaka till centralen och gick därifrån till butterick's. gick även förbi stortorget där dem precis har satt upp ett 40 meter högt pariserhjul. helt fantastiskt fint med lampor osv, skapar underbar julkänsla. men läste nyss att det hade stannat igår under färd och man fick evakuera passagerarna korg för korg. jag tänker lätt åka det, men ska vänta tills det har snurrat några dagar, det kommer ju att vara där enda till januari så ja har gott om tid på mig! i allafall så gick vi till butterick's och tittade lite där, sedan gick vi förbi espresso house och köpte lite varm dricka, chai latte med andra ord, innan vi tog bussen till möllevångstorget för vi skulle köpa lite smink. efteråt åkte vi hem med evelinas mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0