irriterad!

hade praktik idag som alla andra torsdagar. kommer till salongen lite innan 10, och då står redan malin där och vätnar, efter en liten stund kommer även cathleen. sen fick vi stå och vänta allt för länge (enligt oss) på vicky, så vi funderade nästan på att gå igen, men hon kom i sista sekund. fanns inte mycket att göra på morgonen, så jag och cathleeen slingade malins hår, och sedan fick jag även slinga cathleens hår lite grann. sedan började det droppa in lite kunder, till och med så att jag fick en. en kvinna som skulle klippas, jag blev såklart nervös, hjärtat började slå i 190 och jag blev varm och skakig som vanligt. hoppas att de går över efter några kunder, för de e ju bara pinsamt att bli så nervös inför varje kund! min kund blev i allafall nöjd, lyckades dock göra bort mig några gånger, men hon hade önskat att få en elevfrisör, så då var hon nog beredd på sådant. dagen rullade på, hade fixat en kycklingsallad med mig till lunch som jag absolut inte blev mätt av. så malin och cathleen sprang iväg till espresso house för att köpa chai latte, då fick även jag en grillad baguette och chai latte MUMS! sedan kom det in en kille som ville bli klippt, självklart fick jag ta hand om honom. det visade sig att han kom från staffanstorp, och brukade ta samma buss som mig. lite små kul haha. hade mycket att prata om, väldigt social kille så han fick tiden till att gå fort. när jag var färdig med han så slutade jag, underbart!

men så sjukt irriterad jag är, jag tjänade in 400 kronor till salongen idag, fick jag ett enda öre? absolut inte. min handledare tog dem pengarna till sig själv, inte till salongen, och det är väl fan inte rätt?! jag är inte någon jävla slav till henne, utan en praktikant. jag begär inte att jag skulle fått pengarna, men hon ska inte ta dem själv i allafall!

Kommentarer
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Vill du synas på min blogg? :) kom in och anmäl dig!

2009-10-08 @ 23:54:28
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Mimi ♥

Söt blogg du har!

Allt bra? =)

2009-10-09 @ 16:12:56
URL: http://mimigustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0