en tripp till trelleborg

igår hade jag ingenting för mig alls, så jag fick för mig att åka till trelleborg och träffa mr hemlig igen. men innan jag åkte dit så tog jag bussen till arlöv, hoppade av på rapsvägen där mamma skulle hämta upp mig så skulle vi köra till burlöv center. men så blev det inte. när jag hoppar av bussen ser jag bara en dum idiot som parkerat mitt i vägen. sen hör jag att någon skriker mitt namn och vinkar på mig, så går jag bort mot den parkerade bilen och ser att det är min mamma! på vägen dit ser jag att de ryker också och börjar undra ifall hon har krockat. men ju mer jag närmar mig ju klarare blir det för mig, det var bara batteriet som hade dött IGEN och mamma hade fått motorstopp mitt i vägen. kunde knappt hålla mig för skratt, haha! men ett par vi som körde förbi hjälpte oss att få igång bilen igen med startkablar. när bilen var igång så fick vi köra en liten runda för att den skulle gå att starta igen efter vi varit och shoppat. så hamnade vi såklart vilse i arlöv, men de fixade sig igen. så kom vi äntligen fram till burlöv center, vi tittade lite i affärer och jag fick ett par svarta lack leggings tacktack mamma, sedan köpte vi lite mat. sedan körde hon mig till södervärn där jag tog bussen till trelleborg. där jag fick sitta och vänta på nästa buss i 40 minuter i kylan, ganska kallt kan jag tala om! men väl framme var det varmt & bra, och jag sov även där inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0