ångest

jag har ångest som fan över alla dessa läxor. en hel ledig söndag har gått utan att jag är klar med någon av läxorna, jag pallar inte! jag ägnar bara tid åt mina huvudämnen, de andra får gå som de går. ska jag lägga lika mycket energi på alla läxor så kommer jag vara slutkörd innan jullovet!

egentligen är de många grejer jag har ångest för i mitt liv just nu, många tankar som snurrar omkring och egentligen vill jag bara släppa taget om allt och låta de bli som de blir, men alla som känner mig vet att jag inte kan det. de jag mest har ångest för är gesällbrevet som vi ska göra i trean, som man är tvungen att klara av för att bli en godkänd frisör. det finns hur många delmoment som helst och jag känner bara hur paniken kommer krypandes. och som om de inte vore nog, har man IG i en enda kurs så får man inget stipendium till gesällbrevet, vilket betyder att man får betala det helt själv, och de kostar flera tusen. då blir de en stor kostnad samtidigt som man ska ta studenten, och köpa egna verktyg som saxar osv. så jag måste verkligen se till att få de där stipendiumet, och t.ex stå ut med matte B i ett helt läsår, även om jag allra helst vill hoppa av kursen, för jag känner att jag inte har tid som räcker till.

en annan grej jag har lite mini ångest över är att de e skolfoto nu på tisdag, jag vet varken vad jag ska ha på mig eller hur jag ska ha håret. men tur är att vi ska fotas 2 timmar efter vi har slutat, så vi kan gå in i salongen och fixa till oss där, hur bra som helst! men jag måste kolla igenom garderoben och se ifall jag hittar något kul.

nu ska jag gå och lägga mig i sängen och göra det jag är bäst på, fundera över livet! godnatt <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0