vilken jävla storm!

idag har jag mycket att berätta, så ni får stå ut kära läsare!
för det första kan jag ju säga att jag saknade min tusseliten i skolan idag, bara för hon skulle till tandläkaren och bli röntgad. Och det roligaste är att hon fick ta ut ALLA sina piercingar, som är ungefär tjugo stycken!

det andra jag har att berätta är att jag har bytat praktikplats nu, ÄNTLIGEN! eller jag har inte bytat, är inte säker på den nya platsen än men jag har i alla fall slutat på emesuell. skönt att få det gjort nu, vissa av er vet redan anledningen, men eftersom jag inte har något bättre för mig förrän klockan nio idag så kan jag berätta för er andra också. det är så här att när jag kom till emesuell trodde jag att det var världens paradis, att jag skulle stormtrivas där och vara där hela tvåan och hela trean. men efter tredje gången kände jag hur det började spåra ut toltalt. min handledare kunde verkligen konsten att idiotförklara mig för minsta lilla, och jag blev utskämd inför kunder. och så tycker jag inte alls att det ska vara, men jag kunde liksom leva med det. men förra veckan gick droppen för min del. när min handledare började dra upp min mamma och rent ut snacka skit om henne, med både mig och sin KUND! det är verkligen inte okej enligt mig. så jag fick nog, min mamma sa till mig att jag inte sätter min fot där igen, och nej det tänker jag verkligen inte göra. har man så lite respekt för mig så tänker jag inte gå på hennes salong och slava till henne. det kan hon skaffa andra som gör då, som får något BRA ut av det!

idag hade vi kundmottagning på skolan. vi brukar oftast ha det på fredagar, men ibland blir det vissa onsdagar också som idag. skit kul, jag hade en permanentmodell idag. vilket jag var väldigt nervös inför och hade jätte ont i magen innan, men det vågade jag inte berätta för någon. kerstin var snäll och ställde upp som min assistent och som tack för de fick hon en liten kaka, snällt va? hihi. kunden blev jätte nöjd med sin permanent och det verkade som om resultatet blev som hon ville, även om jag inte tyckte att det var så jätte lockigt, men det var inte heller de hon ville. så det är kanon! 

något som verkligen är ett stort minus idag är VÄDRET! jag tror att nästan alla som har en blogg skriver om detta idag, så varför skulle jag undvika att göra det då? det är ju helt galet, man tror nästan att man ska blåsa bort. när jag och kerstin gick till värnhem efter vi slutat skolan, var det inte så hemskt. det blåste en del och det var jätte geggigt på marken. men när vi kommit till värnhem och stod i busskuren och väntade på bussen så blev det bara värre och värre. när min buss väl kom så kunde jag knappt gå fram så mycket det blåste och jag såg ingenting av allt regn. väl framme i staffanstorp hade det blivit ännu värre, när jag går av bussen får jag en chock över hur mycket det faktiskt ÖSTE ner nu. jag småspringer till min cykel som självklart har trillat och sätter mig på den och trampar som en galning hem. men det kommer en väldigt underbar liten människa (hör sarkasmen) i en bil och gasar på för fullt, så allt vatten som ligger på marken stänker upp på mig och jag blir alldeles blöt. man skulle nästan kunna tro att jag gått in i duschen med kläder på! och vill ni veta vad det värsta är? joo att medan allt det här händer mig, ligger min mormor & morfar och myser på stranden på gran canaria! fan vad det kan vara orättvist ibland. och det är den resan vi egentligen skulle varit med på, men vi åker i mars istället (y)

nu har jag nog inte mycket mer att prata om, inte för tillfället i allafall! men det kommer troligtvis mer ikväll, jag är pratglad idag PUSS!

Kommentarer
Postat av: fialisakung

haha tussemänniska då, de va nt alls de kuligt att ta av dem :( <3<3

2009-11-18 @ 21:56:49
URL: http://homosaregay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0