veckan i snabbrepris

veckan har runnit iväg totalt, tänk att det bara är 13 skoldagar kvar innan jullovet! i onsdags var vi i salongen och arbetade på dockorna hela dagen, aldo fick lite slingor i håret för vi skulle testa en ny blekning som heter colorgrafic. det är en blekning där man tillsätter en produkt med t.ex. violett färg i för att motverka att håret blir gult, och dessa produkterna hade lite kuliga namn, t.ex den gula hette banana och luktade banan osv. i torsdags skulle jag egentligen varit på praktik men eftersom jag slutat på emesuell och min nya salong fortfarande inte hade hört av sig, så fick jag vara på skolan och arbeta istället. först hjälpte jag tina, min mentor med att bära upp arbetsbord och fönar från källaren, och sedan satte vi upp dem. efter det fick jag stå och föna lådan på aldo resten av dagen, rätt uttråkande. men jag slapp vara ensam, mona från min parallellklass hade inte heller någon praktik plats så vi gjorde varandra sällskap under dagen. och när vi tröttnade på arbeta på dockorna, så rullade hon curler på mig, så jag liknade en 80åring, haha! igår(fredag) hade vi färgtekniker på skolan hela dagen, hon informerade massa om wellas alla olika färger och grejer. man tappade koncentrationen rätt lätt och hade väldigt svårt att komma ihåg alla olika produkter. men sedan fram mot eftermiddagen fick vi testa produkterna på varandra, så vi hade 8 stycken modeller, och resten av oss var frisörer. så vi var ungefär 5 frisörer på en modell. jag tycker att resultaten blev hur bra som helst, och färgteknikern visste verkligen vad hon gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0