"titta det snöar"

helt ärligt, jag är trött på det här eviga tjatet som folk håller på med VARJE år. amen gud vad det blivit mörkt, klockan är bara fem. ja lilla du, exakt så här var det förra året också, och förra igen, och förra igen. varför ska man alltid hålla på att prata om det som om det aldrig har hänt förrut. alla som är minst 10 år vet om att varje vinter blir det mörkt tidigare än det blir på sommaren, det blir även kallare för er som inte lagt märke till det. och idag föll årets första snöflingor, och folk reagerar somom de inte har sett snö förrut. jag hade förstått det om vi bodde på andra sidan jordklotet där det kanske inte snöar så värst ofta, men nu är det faktiskt så att vi bor i sverige, och första snön faller alltid i november och sen kommer snöstormarna igen efter julafton. varför ska folk göra så stor sak av de VARJE år? det är nämligen så att dem som är överlyckliga idag över att det har snöat, är samma personer som gnäller i december när det läcker in i deras skor..

tro nu inte att jag inte gillar snö, för det gör jag! jag förstår bara inte varför man varje år ska reagera som att man inte upplevt vintern förrut!

Kommentarer
Postat av: szidi.

för när det kommer snö betyder det att julen snart är här! :D

2009-11-06 @ 19:33:04
URL: http://sszidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0