jultidningar - fortfarande lika populärt?

senare kommer även min moster hit med man och barn, trevligt som fan. inte ofta vi ses när de inte e någon speciell högtid eller födelsedag. men idag så kommer dem hit för att min äldsta kusin som är 7 år säljer jultidningar, skit gulligt. kommer ihåg när jag och min bror var i den åldern och var helt galna i jultidningar, tävlade med dem andra barnen på gården för att vi skulle komma upp till högsta premiegrupp och få dem bästa grejerna! men våra föräldrar tyckte bara att alla saker var skit och tvingades köpa hur mycket som helst för att vi skulle få den premie vi ville. idag ligger bara sakerna och skräpar i allafall, men huvudsaken var att vi hade kul ju! minns speciellt ett år, vi hade precis kommit hem från mallorca, detta var alltså i juli/augusti tror jag och en av grannbarnen på gården kommer springandes till vår bil och frågar ifall vi ville köpa jultidningar! då hade jultidningarna blivit utskickade i AUGUSTI medan vi varit på semester, så dem hade hunnit sälja till alla i området. och jag var jätte ledsen över detta, för då trodde jag att jag inte skulle få någonting sålt alls. men som vilket år som helst ställde ju släkten upp och handlade en massa för att jag skulle komma till en någorlunda bra premiegrupp och kunna välja en premie jag ville ha. så idag ska jag titta på min kusins jultidningar och försöka hjälpa honom att komma till sin premiegrupp, eftersom jag minns så väl vad det betyder för en i den åldern. men självklart blir det mamma som får bekosta det för jag har ju inga pengar! hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0