en bra dag

idag kan man väl säga att det har varit en rätt bra dag. förutom ett litet problem imorse men de behöver vi inte dra upp, för detta ska vara ett positivt inlägg! när jag kom till skolan fick jag reda på mitt matteprov, GODKÄND! jag har aldrig blivit så glad över att bli godkänd förut. kan vara för att jag alltid har varit tvärsäker på att jag lär få minst VG. men som sagt är B-kursen extremt jobbig och de syns ju på mitt provresultat. men huvudsaken är att jag blev godkänd och kan gå vidare i matten nu. sedan var det dags för vaccination, jag hade lämnat in lapp om att jag skulle göra det. men så blev det inte. sedan jag lämnade in lappen har jag bara hört om dåliga biverkningar av vaccinet och vågade inte ta risken. hellre får jag en lindrig svininfluensa än att jag får feber och min arm domnar av i onödan. så hade vi hantverksteknik, där vi redovisade vårt projektarbete. tycker det blev väldigt bra till slut och hoppas på ett MVG, men det gör man väl alltid? vi fick även chansen att träffa vår nya lärare idag, som vi ska ha i hantverksorientering. så det blir lite schemaändringar nu, efter matten på onsdagar kommer vi att ha hantverksorientering innan vi har vanlig hantverksteknik. gör inte oss något som läser matte, men vissa i klassen kommer få börja 8.00 istället för 9.50 och jag kan faktiskt säga att jag tycker lite synd om dem. i allafall så flöt dagen på, och vi hade lite IV-val där vi gick in på naglarns uppbyggnad osv. kunde aldrig tänka mig att de finns så många olika delar och namn på en nagel. sedan fick vi chans för att färga våra ögonfransar igen, så nu ser man väl ganska okej ut utan smink igen. en VÄLDIGT positiv grej är att vi fick reda på vårt klippterminologi prov idag, och jag kan säga att jag fortfarande är chockad över mitt resultat 134/135, alltså ETT fel. helt otroligt.

efter skolan följde jag med maritza till malmö fyndmarknad även känd som "polski" där hon köpte lite smink snabbt och sedan gick vi till södervärn och tog bussen hem. ikväll är det dags för greys anatomy, och jag är bänkad som vanligt! men vi hörs kanske lite senare, har lite åsikter jag måste skriva av mig om. så vi får väl se om det kommer ett argt inlägg senare! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0