dags igen, tycker ni inte?

nu var de ett bra tag sen jag skrev något här ju, vet inte riktigt vad jag håller på med, men inte alltid jag har lust att skriva. men idag var det måndag igen, vilket betyder skola för min del. när man vaknar upp så har man ingen aning om vad dagen har att bjuda på, man tror självklart att de bara ska bli en helt vanlig dag. men det blev de inte för mig, redan på morgonen började det hända grejer. när jag höll på att göra mig i ordning, alltså ta på idrottskläderna och äta frukost så hörde jag och mamma flera sirener, från ambulanser brandbilar osv. och vi undrade självklart vad det var som hänt, eftersom två av våra familjemedlemmar redan lämnat huset var mamma tvungen att ringa och kolla läget med dem, men allting var lugnt! sedan går jag ut till bussen, lite tidigare än vanligt, skönt att slippa stressa iväg för en gångs skull. men när bussen väl ska komma, alltså 9.18 tror ni att den kommer? nej då, 172.an är ALLTID sen, så jag tog det inte som en så stor grej. men när det blir 6-7 minuter försening så börjar jag undra, och tittar på klockan, smsar sophia att min buss är skit sen. efter 13 minuter dyker den upp, vilket betyder att jag kommer bli skit sen till skolan! och fram dörren på bussen är paj, så vi får gå på genom bakdörren. men på bussen sitter julie också, så jag var inte den enda som blev sen, skönt det i allafall. vi stressar från värnhem till skolan, och upp för alla trappor till femte våningen, upp till idrottssalen. kommer in dö anfådda och sätter igång direkt. josefin och lizette höll i lektionen idag. den innehöll lite basketövningar, och sedan spelade vi fia med knuff med basketboll. kortfattat gick de till så att man var 4 lag, som skulle stå vid vars en basketkorg och skjuta på mål. "spelplanen" som dem hade satt upp bestod av koner som stog i en kvadrat, i varje hörn fanns en "spelpjäs" i färgerna röd, grön, gul och blå. när man hade gjort mål skulle man flytta sin spelpjäs ett steg och sedan springa, men man skulle springa ett varv även om man missade. och eftersom vi bara var 3 i varje lag så hann man bara precis springa ett varv innan man skulle skjuta igen, så detta var en riktigt bra konditionsträning! sedan avslutade vi med en klassiker "under hökens vingar kom" och självklart utsåg jag mig själv till första hök, och krigar som fan, så mycket att jag inte hinner stanna när jag springer så jag flyger rakt in i bänkarna som står vid sidorna och slår i ben & fötter ganska hårt. men en kämpe som jag är reste jag mig upp och fortsatte leken.

blir ett långt inlägg idag, men ni har ju inte fått höra från mig på ett tag nu så jag är extra snäll. vi slutade efter idrottslektionen, skönt att börja veckan med en lektion bara. så jag och tjejerna ringde min pappa för att hitta en god pizzeria i malmö som vi kunde äta lunch på. eftersom kerstin som vanligt var sugen på pizza! när vi sedan var klara gick vi in på nöjesmagasinet där jag hyrde troja som vi ser på svenskan egentligen, men hyr man filmen och tittar på den hemma slipper man gå på lektionerna, mycket bättre! så fort jag kom hem, satte jag igång filmen. men sov igenom början, gjorde inte så mycket eftersom de hade jag redan sett på förra svensklektionen. men gud vad bra filmen var! jag har haft förutfattade meningar om den filmen som gjort att jag inte sett den, men de har varit ett stort misstag. den var verkligen bra, och både brad pitt och orlando bloom är med, kan det bli bättre?!

nu ska vi snart äta och sedan blir de antingen lite mer dator, eller så väljer jag att titta på TV eller plugga. blir troligtvis något av dem två första alternativen, det sista är ju inte speciellt lockande ;)

Kommentarer
Postat av: Cassandra ♥

det gör du rätt i, hihi! :) <3

2009-11-09 @ 23:39:09
URL: http://casseli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0