Söndag 17/5

jag veeeet att jag blivit kass på att hålla min blogg uppe, men jag har nästan aldrig ork att skriva längre. Känns som om det har blivit tjatigt med att bara skriva vad jag gör under dagarna, men sen å andra sidan så har jag inget vettigare att skriva. Mitt liv är kanske inte så roligt att det måste skrivas om... äh jag vet inte, bara massa tankar som flög upp nu. Men i allafall kan dra dagarna som jag missat lite kortfattat.

Fredag, efter skolan kände som vanligt jag och maritza inte för att åka hem, så först åkte vi ut till turning torso till skateparken för hon ville se vad de var och om där fanns några snyggingar. Men vi blev väl båda lika besvikna när vi kom dit eftersom det nästan var helt tomt där. Så vi tog bussen tillbaka igen, och tog ett spontant beslut att hoppa på tåget till lund. Träffade älskling en snabb sekund på stationen eftersom han skulle med samma tåg som vi nyss hoppat av. Så bestämde jag och maritza oss för att åka till nova och fördriva tiden där. Kom dit och gick direkt in på kicks för att lukta på massa parfymer, och det kittlades i näsan på oss båda så vi gick ut därifrån rätt fort. Så gick vi bara runt och titta på kläder & skor, sen tog vi oss en liten glass på mc donalds innan vi åkte in tillbaka till stan. Där vi sa hejdå för hon skulle med tåget och jag skulle ta bussen hem. På kvällen blev det äta ute med töserna och sen lite smått chillkrök hos evelina, det var bannemaj en mysig & rolig kväll som absolut ska göras om!

Lördag, Vaknade rätt sent och då var mormor & morfar här och hjälpte till med våra stuprör på huset, jag mådde inte alls bra när jag vaknade så jag åt frukost, åkte och låna en ny bok till vår engelskuppgift, och medan jag läste lite i den somnade jag om igen. Sen när jag vaknade igen så duscha jag och gjorde mig i ordning, plockade även undan lite snabbt på rummet. För att vid halv 6 ungefär kom älskling hit. Vi åt middag med mormor & morfar och min familj, sen blev det melodifestivalen och massa gottgott till! Och jag tycker absolut att rätt låt vann faktiskt! Det var många bra bidrag detta året så det kvittade nästan vilken låt som vann, men tycker att marlena hade förtjänat att hamna lite högre upp i allafall! Sen gick jag och älskling in på mitt rum och mös lite, sen somnade vi :)

Söndag, vaknade upp av att älskling låg och pussade mig, underbart! Vi låg kvar en stund i sängen men sen hade mamma och pappa fixat frukost så vi gick upp och åt tillsammans med dem. Men eftersom min förkylning hade blivit ännu värre idag så orkade jag inget annat än att ligga i sängen och titta på tv. Så vi tittade på robinson och talang och mös massor! Vid halv 3 kom älsklings pappa och hämtade honom och då satte jag direkt igång med att göra min engelskuppgift. Vi ska läsa en engelskbok, samtidigt som vi skriver ett citat från var 10e sida, och även en kommentar till det. Jag känner att jag kommit en bra bit nu och uppgiften var roligare än jag trodde! Nu tror jag att jag ska duscha så jag kanske känner mig lite bättre efter, sen kryper jag ner i sängen och sover.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0