Söndag 14/6

Det var ett bra tag sen jag skrev här nu, nästan en hel månad sedan, men jag har efter många funderingar bestämt mig för att ta upp bloggandet igen! Jag har suttit flera kvällar och velat gå in här och skriva några rader, men aldrig lyckats komma på en bra start. Så nu kör jag på bara.

Det var skolavslutning i torsdags ju, tänk att jag redan har gått första året på gymnasiet och de känns som om jag knappt hann blinka förrän det var förbi. Tänk att det är ett helt år sedan jag sa adjö till 9F och centralskolan, det är så sjukt. Att man varit så beroende av 15 personer i 3 år, och sen klarar man sig lika bra utan dem, ledsen att säga det, men det är så verkligheten ser ut. Visserligen är där 2-3 stycken som jag faktiskt saknar, och det är dem personer jag följt under alla våra skolår, men jag blir alltid lika glad över att träffa er ute i byn, och förhoppningsvis vet ni vem ni är! Men i allafall hade vi skolavslutning på Frans Suell gymnasiet i torsdags, fick våra betyg och en ros, men än så länge fanns det bara 4 betyg på vårt papper eftersom vi inte har fler avslutade kurser. Jag hade lyckats få ett MVG i hantverksteknik A, och hantverkstekniken är det som är vårt huvudämne, där vi är i salongen och arbetar på dockor och med teorin. Så det kändes jävligt skönt, jag fick även ett MVG till, som var i matte, det var jag inte lika förvånad över. Och dem 2 andra betygen var båda VG. Tog en fika med några kompisar efter vi slutat, och sedan tog jag bussen hem.

På fredagen hade jag fullt upp, 93.orna hade gått ut nian och skulle på avslutningsbal, vilket bteydde att jag hade 2 balfrisyrer att fixa, först kom mathilda vid halv 3 tiden och ville ha en massa lockar i hela håret, sen när jag var färdig med henne, runt 4 tiden kom linnea och ville bara ha sitt hår lite vågigt, båda blev urtjusiga och jag blev förvånad över vilka skills jag hade hehe (a) så klart cyklade jag ner till centralskolan vid 6 tiden för att beundra de urtjusiga 93.orna som var förväntansfulla inför sin bal, som jag fick chansen att uppleva för ett år sedan. Sedan cyklade jag hem igen och hämtade mopeden istället, körde och hämtade Kenny på busstationen sen körde vi vidare och käkade. Blev La Dolce Vita ikväll, en stor kebabtallrik till mig och en kebabpizza till honom. Var mysigt att sitta där med honom att äta, och vi tog god tid på oss och njöt av varandras sällskap. Första gången vi egentligen ätit tillsammans, bara han och jag, underbart var det. Efter det körde vi och hyrde film och köpte lite gottgott, vi orkade inte speciellt mycket efter all mat vi ätit, men lite måste man ju ha? Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på filmen vi hyrde men den var jätte bra i allafall, och sedan såg vi även på mamma mia, vi hann påbörja ytterligare en film till, men under den somnade vi båda.

Igår så vaknade jag och älskling runt halv 12 tiden,  så fick vi gå upp direkt och äta frukost för att han skulle ta bussen redan lite över ett, så vi gjorde oss i ordning sen följde jag med honom ner till busstationen, sen drog jag vidare och lämnade tillbaka filmen vi hade hyrt. När jag kom hem så hände inte speciellt mycket så jag installerade the sims 2 på datan igen, tog 2½ timme att installera, men jag insåg inte att det var skiva 3, den gula som det var fel på förrän efter jag försökt installera det 4-5 gånger, så jag bytte till en annan skiva, (ja vi har 2 stycken likadana spel, men det är en annan historia)  och då gick det mycket bättre! Fick igång spelet och satt klistrad framför datan i ungefär 2-3 timmar till, sen var jag tvungen att avsluta för att jag skulle träffa fijah och mysa med film och gottgott med henne. Klantig som man är så sa jag att de var inga problem att vi var hos mig, men när vi sedan slog på min TV kom jag på att det var jävligt dumt, eftersom vi precis har bytat till viasat så har vi ännu inte kanaler på alla tv-apparater, bl a min, så vi kunde inte se på någon bra lördagsfilm som visades på tv, utan fick istället lösa det med att se på en gammal DVD, fick bli you, me & Dupree, jävligt rolig, men hade sett fram emot en bra lördagsfilm!

Idag vaknade jag alldeles för sent, men kände ändå att jag var tvungen att hitta på något, så jag slängde iväg ett sms till nikita och frågade vad som hände idag, hon skulle till lund med amanda så jag hängde på där. Väl inne i lund var det inte speciellt roligt, alla affärer var stängda eftersom det är söndag, så min plan på att köpa ny väska sprack direkt! Istället hamnade vi på Mc Donalds där vi satt hur länge som helst, men ändå lyckades jag hålla mig under 30 kronor, förvånansvärt nog! När vi kom tillbaka till staffanstorp cyklade vi till filmkedjan för att vänta på mrX som nikita skulle träffa, men han dök aldrig upp så vi cyklade hem, åt vars ett håll. Nu känner jag att inlägget börjar bli WAY TOO långt, så jag avslutar här, det hände ändå inte speciellt mycket intressant resten av min dag. Men jag lovar på att bli bättre på att skriva nu igen :)
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0