Från mitt hjärta

Jag har ångest.
Jag har ångest som fan att jag måste skaffa mig ett jobb! Jag ha 2 år kvar i skolan, men ändå känner jag en jävla press att jag måste skaffa mig ett jobb redan nu. Tror mest det är för jag är så jävla penga-galen, och vill kunna köpa allt jag tittar på. Samtidigt som jag vet att jag vill ta körkort om ett år, fixa bil och hela köret. Vilket betyder att jag måste ha en jävla massa pengar till det också. Och som det ser ut nu så lär det inte gå så jävla bra, eftersom jag oftast bara har mindre än 100 kronor kvar av studiebidraget kvar varje månad. Så jag har suttit i flera dagar och letat möjliga jobb, och har ett antal som det skulle kunna bli något utav. Men jag har en negativ inställning till att söka jobb, eftersom jag har sökt jobb en enda gång i mitt liv, på riktigt sätt. Och det var en jävla kärring som jag fick prata med då, så jag känner mig inte helt pepp inför detta! Men samtidigt får jag tänka att det kan inte bli värre än att bli nekad, och det bästa som kan hända är att jag faktiskt får jobbet och kommer tjäna tusenlappar varje månad, och kunna köpa kläder varje månad, vilken dröm! :D XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0