söndag 26/7

såå... nu har jag precis kommit hem från trelleborg, det har varit otroligt trevligt att få träffa maritza igen. saknar henne som fan nu på sommarlovet, och vi kan inte ses alls ofta eftersom hon bor i trelleborg, och har jobbat sen vi slutade skolan ungefär. men nästa vecka så kommer hon hit till staffanstorp, och bor hos mig några dagar, och då ska vi fan festa! ;)  men tänkte berätta lite vad vi gjorde under tiden jag var där.

fredag när jag kom dit så gick vi först i stan lite grann, med steffi. dem hade någon "mat marknad" som dem kallade det, och de var att de var en massa olika stånd i stan, med mat från olika länder. men vi gick bara runt och tittade lite, sen stack jag och maritza hem till henne. där vi bestämde oss för att gå på bio och se på harry potter och halvblodsprinsen. så vi gjorde oss i ordning, sen fick vi skjuts ner till biografen. filmen var bra, men tyckte inte alls att den var som dem andra. den hade inte alls samma typ av handling, det var mycket mer romantik, men det är fortfarande harry potter, och forfarande bra som alltid! efter filmen stack vi hem till maritza och bara tittade på tv och tog det lugnt. jag somnade ungefär runt halv 2-2 tror jag, och då hade hon sovit ett bra tag redan haha!.

lördag jag vaknade runt 12 tiden, när maritza redan hade varit iväg och tränat och allt haha. så jag gick ner till henne, så åt vi frukost tillsammans. sedan duschade vi och gjorde oss i ordning. vid 6-tiden hade hennes föräldrar lagat mat, grillat of course. så satans mumsigt. så vi åt och sedan satt vi lite vid datan, och fixade oss lite till. sen cyklade vi hem till marcus, och var med honom resten av kvällen. vi tittade på film, spelade kort och snackade. även om vi inte hade så mycket att göra, och mest hade tråkigt, så var det kul ändå haha. maritzas mamma var snäll och kom och hämtade oss runt 2 tiden, och direkt när vi kom hem gick vi och la oss.

söndag idag vaknade vi lite över 12, så satt vi nere i köket jätte länge, och bara pratade om allt och inget, sedan diskade vi undan lite och gick upp på maritzas rum. där vi tittade på made weekend break eller va de hette, massa made-program i rad i allafall. och dem i det programmet är riktiga idioter, dem vill bli "made" till en viss sak, men alla vil ge upp så oerhört lätt, att jag alltid lyckas sitta och bli irriterad på hur dem håller på haha. lite över 4 packade jag ihop mina grejer och sedan tog jag första utav 3 bussar hem 16.25, och var hemma runt 18.10. Så det var en lång resa, men lyckades göra en god gärning under tiden, gav faktiskt en 5-krona till en hemlös, och det kändes så himla bra att jag för en gångs skull hade lite mynt på mig när jag såg en sådan person. det gör liksom ont i hjärtat på mig när jag ser dem, och inte kan hjälpa dem faktiskt. men nu ska jag äta med familjen, och sedan ikväll ska jag träffa szidi och matilda. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0