Lördag 11/7

Idag vaknade jag först klockan 9 för att jag egentligen skulle färga och klippa Hilda, men det blev inställt så jag sov vidare till halv 2 istället. Vilket var så jävla skönt! Sedan hade Hilda smsat att hon hade tid ändå, så jag fixade mig fort och sedan kom hon till mig vid 3-tiden. Hon hade köpt hårfärg och jag hade gjort i ordning med grejerna. Så jag satte igång med att först reda ut hennes otroligt knutiga hår, och sedan började jag klippa henne. Jag klippte nog av en 7-10 centimeter, för att det var så otroligt slitet och hon var sugen på kort hår. Men sedan när vi var färdlga med klippningen hade hon egentigen velat ha det ännu kortare, men det kan vi fixa sen ifall hon är säker på det sen. Sedan blandade vi färgen och satte det i håret, det var precis så att det räckte till hela håret. Efter det var det bara att vänta. Vi lät färgen sitta ungefär 20-25 minuter sedan tyckte vi att det kändes tillräckligt ljust. Så vi gick och sköljde ur det, och jodå det var ljust, men så hon ville ha det ju. Så vi fönade det och sedan gick hon hem. Då ringde jag Matilda, så bestämde vi att vi skulle dra till Mc Donalds och käka för klockan hade redan hunnit bli 18.15. Så jag körde och hämtade upp henne vid kyrkan och sen vidare till Donkan. Där beställde jag en chicken nuggets meny med curry sås såklart, det enda goda dem har på Mc Donalds enligt mig. Vi satt som vanligt kvar där ett bra tag efter att vi hade ätit upp, som vanligt. Och sedan körde vi till Willys för att köpa lite godis, vidare hem till Linnea där vi bestämde att vi skulle hyra film så jag och Linnea körde iväg och hyrde en film som visade sig vara en riktigt kass B-film! Efter filmen hamnade vi i Linneas kök, där vi kom in i en väldigt djup konversation, såna grejer att man alltid kommer in på när man umgås med Linnea haha. Men jag älskar det, jag älskar att sitta där med en kopp varm dryck vid hennes köksbord och bara snacka bort timmarna! När klockan närmade sig ett så var det dags för Matilda att dra sig hemåt, men hon bor ett bra tag från Linnea så jag kände att jag kunde vara snäll och skjutsa hem henne. Sagt och gjort, och sedan var jag tillbaka hos Linnea igen på bara 5 minuter. Vi kollade lite på TV innan vi gick upp och bäddade sängarna, för vi hade bestämt att jag skulle spendera natten här hos henne, eftersom hon är ensam hemma och vi har tittat på skräckfilm. Så nu ligger vi här i hennes föräldrars säng. En helt underbart skön säng enligt mig. En sådan med massage och som man kan fälla upp både vid benen och huvudet. Hur underbart som helst, att ligga här med fläkten på och laptopen i knät. Ännu en anledning till att jag vill ha min egna bärbara data. Men nu börjar klockan bli mycket så nu ska vi släcka och sova, godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0