torsdag 27/8

sen jag uppdaterade här senast har det ju hänt en del. så lika bra att ta allt från början.

igår började vi skolan tio i 10, med mentorstid, vi pratade lite och fick reda på lite grejer bara. sen satte vi igång med hantverkstekniken direkt som vi sedan hade resten av dagen, hade bara en massa teori, lite repition av vad vi lärt oss i ettan. när skoldagen var slut så stack jag och maritza in till stan för att käka lite som vanligt haha. och sedan tog vi bussen till södervärn för att träffa en kille maritza pratat med och hans kompis. och när jag såg dem ville jag bara hoppa på första bästa bussen därifrån! men dem hängde i alla fall med oss till polski så fick jag köpt ett nytt puder, sedan kollade vi upp bussen och tog den som gick tidigast för att slippa undan dem. när vi sitter på bussen får maritza ett sms från killen och han ville ha mitt nummer och msn! jag visste fan inte om jag skulle skratta eller gråta. killen var ett ... ja finner inte ens ord för det haha. men i alla fall när vi kom till trelleborg så träffade jag M ett tag, och sedan mötte jag maritza på övre. vi gick hem till henne och kollade på 27 dresses, som vi båda sett förrut, men den är ju så bra! den slutade vid halv 12 så då tyckte jag att det var dags att sova.

idag vaknade vi klockan 7, eller ja som vanligt var det bara jag som vaknade när klockan ringde och maritza låg kvar ett tag till. jag gjorde mig i ordning, när jag var klar steg hon även ur sängen och vi gick ner och käkade frukost. när klockan var 8.25 tog jag bussen till övre, och sedan bussen till malmö. mötte cathleen på centralen. vi vandrade till vårt praktikställe, emosuell. första dagen där idag, och jag stormtrivdes! det är en stor skönhetssalong som har en massa grejer, t.ex hårvård, nagelbyggning, massage, spa osv. det är en jätte trevlig handledare vi har, hon visar jätte bra allt hon gör och låter oss även prova på en del grejer. idag fick vi färga hennes dotters hår och även avlägsna extensions (hårförlängning). det var jätte kul och jag ser framemot ett helt läsår på den salongen faktiskt, tänk så mycket vi kommer få lära oss osv. vi slutade vid tjugo i 7, och då fick jag springa till konserthuset, och hann precis med bussen. ikväll tänker jag bara ta det lugnt som tusan och lägga mig tidigt!

imorgon åker jag till trelleborg direkt efter skolan, ska bo hos maritza hela helgen. så jag kanske uppdaterar någon gång, men är inte alls säkert. annars kommer allt på måndag kväll! PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0