tisdag 25/8

så ja nu har jag äntligen tid att skriva lite här.

vi började i lagom tid idag? eller inte, 9.40 är på tok för tidigt för att vara direkt efter ett 2½ månads sommarlov! vi började i allafall med en som vanligt dryg svensk lektion. jag hoppas inte dem kommer vara lika meningslösa som förra året, för då tänker jag börja skolka! (mamma ignorera det där..) i allafall så gick vi ner till källaren för att leta bok som vi ska läsa, jag valde flyga drake eftersom jag har sett filmen och vet redan vad den handlar om, så behöver inte läsa så detaljerat, smart tänkt! (y) sen hade vi ungefär 1½ timmes rast, vi gick upp till matsalen men det var inte precis någon höjdare till mat, så jag tog lite fil och flingor. vi satt kvar och snackade skit som vi är bäst på! men sedan blev vi trötta på att sitta i matsalen, så vi förflyttade oss istället till datasalen. där satt vi och flumma en jävla massa, och gjorde något galet test på facebook. fick förresten höra världens mest långsökta smeknamn till den hemsidan idag. "fejjan" som kommer från "ansiktsboken" som är den svenska översättningen till facebook. kunde inte låta bli att skratta lite när jag hörde det. men de är nu mera det jag ska kalla det i framtiden, fejjan! (y) när det var 10 minuter kvar till vår lektion skulle börja så traskade vi till klassrummet som det stog på schemat. men så kommer en lärare och säger till oss att vi ska vara i C1011(?) vilket ligger någon våning upp, och helt på andra sidan skolan. så det var bara att vandra dit. när vi väl kommer dit dyker läraren upp efter ett bra tag, och säger att vi var fel klass. det var dem andra som skulle vara där. och vi skulle alltså tillbaka till nästan samma ställe vi varit på innan, bara en våning upp. och då var vi äntligen rätt, så vi satt igång med lektionen som var datorkunskap. läraren verkar hur söt som helst, så tror och hoppas att jag kommer trivas med henne. vi gick igenom läsårets planering, sedan fick vi testa på att göra en namnskylt i word. jag satt och trixade med min hur länge som helst, till och med efter vi slutat. sen fick jag panik, tog bort allting och gjorde en jätte enkel snabb och ful namnskylt istället haha.

när vi slutat så kände som vanligt jag och maritza inte för att åka hem, så vi tog en sväng inom trianglen för hon skulle kolla något i en bokhandel, och sedan fikade vi lite också. sedan tog vi bussen till södervärn eftersom vi båda hade lite problem med att gå av särskilda anledningar... våra bussar kom nästan direkt, så vi sa hastigt hejdå och hoppade på dem. väl hemma tittade jag på tyra banks show och sedan top model, men vem tror ni somnade precis vid elimineringen idag också? joodå absolut, så jag vaknade igen runt halv 7 tiden. jag satte mig vid datorn ett tag, men sen kom mamma hem och då blev det mat, rester från igår, WOHO. men det dög ändå, var inte super hungrig. klockan 8 började linas kvällsbok på femman, så jag körde till ica och köpte lite gottgott och sedan mös jag i sängen. den filmen är så otroligt rolig, och stämmer så himla bra! det är verkligen en typisk tonårsfilm, och kan inte annat än rekomenderas faktiskt. efter filmen klev jag in i duschen, rakade benen, filade fötterna och målade naglarna. så nu känner jag mig fräsch igen och ska krypa ner i sängen nu hade jag tänkt.

har en väldigt lång dag imorgon, slutar 16.25 och de känns inte alls okej. stannar kvar i stan ett tag med maritza, sedan hänger jag med henne till trelleborg och sover där. kommer hem igen på torsdag kväll någon gång, så uppdaterar förmodligen då. hej så länge! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0