tisdag 18/8

andra dagen i skolan idag då, och jag var tvungen att vakna 6.30?! ;O det är helt sjukt egentligen. 10 veckor då man kunnat lägga sig när man vill och vakna när man vill, men nu helt plötsligt måste man vakna med tuppen igen, det är inte okej! men maritza var väldigt svår att få upp i morse, jag försökte från jag vaknade till klockan var kvart över 7, då blev jag arg och sa till henne så hon blev rädd, haha nej riktigt så farligt var det inte, men hon förstod att hon var tvungen att gå upp i allafall. så fixade vi oss och åt en mumsig frukost med, ostmacka, jordgubbsfil och flingor, ägg och ett glas mjölk. sedan tog vi på oss skorna och vandrade ut till bussen. när vi kom till skolan så gick vi upp till biografen direkt där vi skulle ha trendrapport, vilket beteyder att vi får se en "försmak" på hur modet höst/vinter 2010 kommer att vara. och det känns rätt bra faktiskt så har man koll på läget redan nu ju! sedan fick vi lite information om regler osv (som vi redan kan ju..) och även vårt schema, och jag kan säga att jag var nära på att hänga mig när jag såg det! så många kurser, tidigare morgnar och sena kvällar... men sen visade det sig att jag inte skulle ha alla dem kurserna som stog på schemat, så måndagar & tisdagar är chill för mig, men på onsdag, torsdag & fredag börjar vi tidigt och slutar runt 5-6 ungefär, och det känns rätt jobbigt faktiskt. därefter var det dags för lunch, så vi traskade upp i alla 8 trappor, och de kändes att man varit borta från dem i 10 veckor faktiskt. men det var kul att komma till matsalen, så många nya ansikten! efter lunch hade vi egen hårvård, där vi får lov att göra vad vi vill på varandra. så kerstin slingade i mitt hår, syftet var att utväxten skulle försvinna, men de blev knappt någon skillnad och min söta utväxt finns ännu kvar. när vi slutat skolan käkade jag maritza & sophia lite på china box, men jag & maritza delade på en. sedan tog jag bussen hem och hamnade här. mamma och jag åkte en sväng till obs för att inhandla lite grejer till skolan, kom hem med en ny kalender, ett 7 ämnesblock och ett pennskrin. nu ska jag bara chilla resten av kvällen. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0