söndag 23/8

som sagt hängde jag med pappa ut med motorcyklen idag. vi körde hemifrån vid halv 3 tiden, till sjöbo. där det var samling för allihopa som skulle vara med och köra kortege(?). det är alltså när en massa motorcyklar träffas på ett ställe och kör tillsammans till ett annat, där man tar en fika och snackar en massa. och runt tio över 4 var alla samlade, så då startade vi motorcyklarna och körde mot tomelilla. och jag kunde räkna till 194 cyklar sedan tappade jag räkningen. tänk er att alla vi körde på en lång rad så att all annan trafik fick stanna osv. folk stog vid vägkanten och tittade, fotade & vinkade osv. det var en otrolig härlig känsla! satt bara och skrattade hela tiden. när vi väl var framme i tomelilla så käkde vi en korv och liten fika. sedan skulle lottvinsterna delas ut. pappa hade köpt en lott, och självklart vann han på den! jag fick hjälpa honom att välja pris, så det blev en intercom, en hörsnäcka så att man kan prata med varandra medan man kör, så att man slipper skrika som idioter. skit smart faktiskt. vi satt kvar ett tag och snackade osv. sen körde pappa och jag, tillsammans med ann-kristin(?) och nick. vi körde på massa landsvägar i skogar osv, det härligaste som finns faktiskt. sedan stannade vi till på mc donalds i staffanstorp, där vi sa hejdå till dem och körde hem till mamma, som hade bakat bullar. så jädrans goda! och nu ikväll har jag bara tagit de lugnt. kände för att mysa till det lite extra, så tände en massa ljus och kollade på little man som gick på tv3 danmark. as rolig film, som handlade om en liten pygmé som var rånare och lekte bebis för att komma in i någon familjs hus osv. REKOMENDERAS! men nu ska jag sova, godnatt <3

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0