söndag 16/8

vaknade vid ett tiden idag av att jag kände att jag verkligen var tvungen att gå upp fastän jag egentligen bara ville ligga kvar där hela dagen. och vet ni varför? jo för att mormor och morfar så gärna ville komma och hälsa på så att jag kunde få min present, och dem skulle komma redan vid 2 så jag hade rätt bråttom. jag tog en snabb tallrik med fil & flingor och sedan gjorde jag mig i ordning lite fort. orkade inte göra något vid mitt hår så jag satte bara upp det i en boll. helt okej för en slapp söndag tyckte jag! jag fick 800 kronor av mormor & morfar, 700 kronor i present och 100 kronor i "sen semesterpeng", vi fikade lite i uterummet, men där var för varmt och jobbigt för mig, så jag gick in på mitt rum och la mig i sängen. hade verkligen ingen ork till att vara social idag, men hoppas att m & m förstår det! men senare mot kvällen så ville evelina att jag skulle komma till henne och ta med mig mina klippsaker. så sagt och gjort så packade jag ner mina klippsaker samt alla grejer jag lånat till festen och cyklade hem till henne. då fick jag reda på att jag skulle klippa och slinga hennes hår. och det lät ju hur kul som helst i mina öron. så vi satte i gång med att dra ut slingorna ur en hätta, sedan satte vi i blonderingen, satte en påse över och lät tiden gå. när färgen hade verkat färdigt så tog vi av plastpåsen och upptäckte att det hade blivit väldigt ljust. (man använder en platspåse eller liknande för att stänga inne värmen så att processen ska gå fortare.) vi tvättade ur färgen och nu såg det inte riktigt lika ljust ut längre, sedan fönade vi det också och såg att resultatet hade blivit hur bra som helst! och eftersom tiden hade runnit iväg så hann jag bara klippa till henens lugg också, så dem slitna topparna får vi ta en annan dag. eftersom jag var tvugnen att gå hem & sova, pga att jag skulle börja skolan dagen efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0