måndag 31/8

fortsättningen kommer nu kära bloggläsare!

lördagen vaknade vi vid ett-tiden, skönt att få sova ut lite! jag minns inte riktigt vad vi gjorde efter vi vaknat, men kan ju inte varit något viktigt haha. men senare fram mot kvällen så gjorde vi oss i ordning. sedan fick vi springa iväg till affären för att köpa sås till maten. så åt vi världens godaste kött med klyftpotatis och bearneisesås, så underbart! vi satt och pratade med maritzas mamma ett tag, och hon visade oss en massa kläder hon köpt. tänk att nästan vara 50 år och ha en kropp som jag och maritza är avundsjuka på! det är verkligen orättvist haha. vi fixade oss lite till efter maten, sedan stack vi ut till palmfestivalen igen. vi hade bestämt oss för att traska bort till smyckeståndet igen, och vi skulle inte gå därifrån utan piercing! förresten så träffade vi markus även på magasinet, han försökte fixa killar för oss att dansa med haha! ni skulle sett dem han raggade upp till oss, killar med värsta bakslick, skjorta och fluga osv. vi gissade på att han själv var lite små-bög faktiskt. men i alla fall så kom vi till hans stånd och självklart kände han igen oss! men han hade ingen gåta till oss idag. så vi stog där länge och pratade ett tag. sedan bestämde vi oss för att vi skulle köpa vars en piercing, för vi hade sabbat alla våra chanser att få en. och eftersom han var så trevlig så fick vi ett bra kompispris! 60 kronor istället för 100, det var vi väldigt nöjda med. ni ska få se bild på den jag valde sen. vi gick runt lite på marknaden, tog ut pengar och köpte lite marknadsgodis. så läste vi på en lapp att darin skulle vara i parken, så självklart stack vi dit! han var bättre live än jag hade förväntat, eftersom så många hade sagt att han var tråkig på nrj in the park. publiken skrek ut honom igen efter att han gått ut, så kom han och körde en låt till! men sen stack vi på fest hos annelie som maritza känner. det var sjukt trevligt, vi hade ingen dricka med oss, men det verkade inte behövas haha! vi körde ett spel som hette roulette, när man ska shota vodka, ändå sjukt ball. och när alla var redo, så drog vi ut till palmfestivalen. och jag var så sugen på att åka virvelvinden som alltid, så jag fick med mig nadin, madde och maritza, johnny skulle också med, men vi fick inte vara fler.. :( men det var den roligaste virvelvinden jag någonsin åkt! eftersom vi hade druckit så snurrade det extra mycket, vi sjöng till en av escadas låtar, och hade sjuuukt ball! resten av kvällen lullade vi bara runt, men det var sjukt trevligt. tack allihop som var där! det kanske kommer upp lite bilder här senare. sedan gick vi hem till annelie igen, stannade där en stund och sedan cyklade jag och maritza hem. men vi var för speedade för att somna, så vi låg och snackade och skrattade ett bra tag innan vi slocknade!

söndagen vaknade jag och maritza vid halv 11 tiden, så fixade vi en super god frukost och satte igång en film, slumdog millionaire vi har sett den tidigare i skolan på engelskan, men maritzas mamma och syster hade hyrt den nu med svensk text så vi förstod bättre denna gången. när filmen var slut var maritza tvungen att snabba sig till jobbet, och jag gjorde mig i ordning lite fort. sedan åkte jag och maritzas mamma in till stan, för att jag skulle ha något att göra under tiden. det var jätte mysigt fakitskt, maria köpte en massa kläder och jag fick vara smakråd, sen köpte vi glass och gick runt lite. men de började regna så vi satte oss i bilen istället. när vi kom tillbaka hem så satte vi på en film, in the electric mist men jag var så trött så att jag hängde med i början bara, sen tappade jag greppet. men den verkade faktiskt väldigt bra ändå. jag gick upp och städade maritzas rum sen efter filmen, för jag kände att jag skulle vara lite snäll, och jag hade ju faktiskt hjälpt till att stöka ner där. när jag var färdig så var det dags för mat, spaghetti köttfärssås! satte mig och väntade på att maritza skulle komma hem sen. hon kom runt halv 8 - 8, så käkade hon och sedan stack vi till hemmakväll. vi hade tänkt hyra en film, men det blev 5 stycken!! vi hade tänkt ha film-maraton. men när vi hade sett nästan hela andra filmen så somnade jag till, och vi bestämde oss för att sova när den var slut. men vi kollade i allafall först på I know I love my wife som handlade om en man som varit gift med sin fru i 8 år(?) och deras liv hade blivit så tråkigt. dem hade aldrig sex längre, dem hittade aldrig på något roligt längre, allting bara kretsade runt deras barn. och varje dag fick han nya fresteler av andra kvinnor. en dag dyker en väns ex upp på hans kontor, och hon är snyggare än någonsin. dem börjar träffas allt oftare, och alla hans arbetskollegor tror att dem har en affär. han är frestad, men går aldrig så långt. jätte bra film, rekomenderar den verkligen. den andra filmen vi såg hette never back down den handlade om en tonårskille som flyttade till en ny stad med sin mamma och lillebror, eftersom lillebrossan fått ett stipendium inom tennis. killen får kontakt med en tjej på hans nya skola, som bjuder honom på en fest. när han kommer dit är det en jätte stor fest, nästan hela skolan är där. och han börjar prata med en kille där, som visar honom höjdpunkten på festen vilket är ett stort slagsmål. killen förstår att slagsmål är en stor "sport" på deras skola. och han blir tvungen att slåss mot den bästa, killen han fått kontakt med. han förlorar så klart, men bestämmer sig för att inte ge upp. han börjar träna sten hårt och blir skit grym, men mer berättar jag inte! efter det somnade vi som sagt!

sådär nu vet ni ungefär allt jag hittat på denna helgen. har haft en riktigt rolig helg med min bästa vän, och jag tror jag kommer lägga upp lite bilder senare också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0